4. Condu mai încet şi fără mişcări bruşte
Atunci când plouă, stratul format de murdăria şi de uleiul acumulat de-a lungul timpului duce la diminuarea considerabilă a aderenţei. Câţiva kilometri în minus la viteza de rulare fac diferenţa dintre o frânare în timp, o coliziune mică sau o vizită la spital.
Distanţa până la stop, în funcţie de viteză, pe suprafaţă udă (diferă în funcţie de masa maşinii)
În plus, trebuie să ţii minte şi că fiecare mişcare bruscă a direcţiei poate duce, în vreme ploioasă, la pierderea aderenţei. Indicat este să nu îţi pui toată încrerea în anvelope şi în sistemele de asistenţă, ci să rulezi cu viteză redusă şi să fii blând cu direcţia şi cu pedalierul.
5. Măreşte distanţa faţă de cel din faţa ta
Având în vedere că suprafaţa de rulare nu este la fel de sigură când plouă ca atunci când este uscat pe jos, mai adaugă câţiva metri distanţei faţă de cel dinaintea ta. Astfel, vei avea timp să frânezi sau să te eschivezi în cazul în care cel din faţa ta se opreşte brusc în cel din faţa lui.
6. Caută linia uscată
Având în vedere convexitatea drumurilor publice, cel mai indicat ar fi ca atunci când conduci pe ploaie să te îndepărtezi, în măsura în care îţi permite banda, de marginea din dreapta a drumului – căci în momentul în care roţile din dreapta intră într-o baltă, maşina va fi trasă cu totul în dreapta.
CU TOTUL! (via)
De asemenea, este bine să te păstrezi pe linia pe care rulează automobilul din faţa ta – asta în cazul în care acesta nu merge periculos de mult pe partea dreaptă a benzii, evident.
7. Păstrează frânele uscate
După ce treci printr-o baltă mai adâncă, este indicat să apeşi foarte uşor frâna până în momentul în care simţi că începe să prindă şi să ţii pedala în punctul acela câteva secunde. Nu trebuie să exagerezi, însă, nici cu timpul de frânare şi nici cu intensitatea apăsării pedalei.
Şi, înainte s-o faci, asigură-te că ai suficient spaţiu faţă de maşina din spatele tău – nu de alta, dar poate că cel care te urmează nu este chiar cel mai atent om din lume.