1. Menţine presiunea optimă în anvelope
Cel mai mare duşman al şoferilor, pe timp de ploaie, este acvaplanarea – situaţia în care maşina nu face contact direct cu suprafaţa de rulare, ci „pluteşte” pe un strat de apă. Chiar dacă îţi sună ca o mică minune, este, de fapt, o situaţie foarte neplăcută, căci apa nu este chiar genul de materie în a cărei stabilităţi să te poţi încrede.
Presiunea în avelope, explicată succint
În momentul acvaplanării, controlul asupra maşinii tale este diminuat până la un nivel critic. Poţi evita pe cât posibil acvaplanarea dacă presiunea anvelopelor tale se încadrează în parametrii optimi.
2. Păstează o atenţie sporită indicelor de uzură al anvelopelor
Tehnologiile au evoluat suficient de mult în materie de încălţăminte al maşinilor, însă aspectul uzurii anvelopelor a rămas o constantă naturală. Din fericire, mai toate anvelopele au indici de uzură, pe care îi poţi citi cu uşurinţă şi pe care ar fi indicat să-i respecţi, căci o anvelopă uzată este mai gravă decât un papuc rupt.
Distanţa de frânare, de la 80 km/h la 0 km/h, în funcţie de uzura anvelopei (diferă şi în funcţie de masa maşinii) (via)
3. Cauciucurile noi stau mai bine pe puntea spate
Cu toate că discuţia aici ar putea să divagheze către detaliul „depinde care este puntea motoare”, fizica ne arată că este mai indicat ca, atunci când înlocuieşti doar două dintre cele patru anvelope, cele noi să încalţe roţile de pe puntea spate.
În linii mari (şi curbe), cam asta ţi se poate întâmpla
Atunci când puntea faţă pierde aderenţa şi devine subviratoare, cea mai mare parte a şoferilor apasă instinctiv frâna, lucru care duce la mutarea greutăţii pe faţă. Asta face ca puntea faţă să răspundă direcţiei impuse de şofer, însă face şi ca puntea spate, uşoară, să iasă de pe trasă. Iar acest lucru este cu atât mai probabil cu cât anvelopele spate sunt mai uzate.