Ford Verona (1989) – Volkswagen Apollo (1990)
La sfârşitul anilor ’80, Ford şi Volkswagen au realizat un joint-venture în Brazilia, denumit Autolatina. Cei de la Ford au introdus primii în 1989 modelul Verona, care nu era altceva decât versiunea cu două uşi a sedanului Orion (sau Escort sedan) cunoscut de pe piaţa europeană.
Recunoaşteţi Escort-ul anilor ’80-’90?
Un an mai târziu, Volkswagen a folosit Verona pentru modelul propriu Apollo, care, atenţie, se dorea o versiune mai sportivă şi mai bine dotată decât omonimul produs de Ford. Cele două modele au fost produse doar 3 ani, Volkswagen renunţând cu totul la acest model, deşi Ford a readus numele Verona pe piaţa braziliană în 1993, sub forma următoarei generaţii Escort.
Se pare că modelul Apollo bazat pe Ford Verona nu s-a ridicat la pretenţiile pe care le avea VW în Brazilia
Volkswagen Santana (1991) – Ford Versailles (1991)
În cadrul joint-venture-ului Autolatina, a fost rândul lui Volkswagen să le pună la dispoziţie celor de la Ford un model. Iar pentru acest exerciţiu a fost ales modelul de clasă medie Volkswagen Santana, adică reeditarea celei de-a doua generaţii a lui VW Passat.
Reciclare profitabilă: a doua generaţie a lui VW Passat a renăscut în Brazilia ca Santana
Santana cu siglă Ford s-a numit Versailles, dar, pentru a se diferenţia cât mai mult de fratele VW, varianta break a lui Versailles avea… doar 3 uşi! Aceasta era botezată, în mod surprinzător, Royale, dar succesul său a fost modest, comparativ cu breakul VW Quantum (adică un Santana wagon cu 5 uşi).
Ford bazat pe Volkswagen? Probabil de neconceput pentru fanii rivalităţii Mondeo vs Passat
Cariera lui Versailles s-a încheiat după 5 ani, Ford aruncând în scenă noul Mondeo. Însă modelul VW Santana a rămas în vânzare pe piaţa braziliană până în 2006, germanii profitând la maximum de acest model.