Nissan Patrol (1987) – Ford Maverick (1988)
Unii se vor grăbi să mă corecteze: ”Ford Maverick a fost fratele lui Nissan Terrano II, nu al lui Patrol!”. Aşa s-a întâmplat în Europa, însă în Australia altfel au stat lucrurile.
Nu e photoshop: e pur şi simplu un Nissan Patrol, cu siglă de Ford şi nume schimbat în Maverick. Îl găsiţi doar în ţara cangurilor…
Cea de-a patra generaţie Patrol (cod intern Y60) s-a dovedit o evoluţie atât de mare, încât divizia Ford Australia a considerat oportun să pună sigla ovalului albastru pe acest model Nissan. În ciuda faptului că şi Ford avea în gamă maşini de teren de mari dimensiuni, australienii erau mai atraşi de produsele japoneze decât de cele americane.
Prin urmare, între 1988 şi 1994 Patrolul a fost vândut în Australia şi cu siglă Ford, în paralel cu modelul Nissan importat din Japonia, faţă de care oferea o accesorizare mai bogată. S-a vândut mai prost decât Patrol-ul (cam jumătate din volumul de vânzări al japonezului) majoritatea clienţilor preferând modelul Nissan original, în parte şi datorită încrederii mai mari în compania japoneză.
Din nou se pune întrebarea de ce ai prefera un surogat când poţi avea originalul? Chestiune de imagine, greu înţeleasă de unii corporatişti
Numele Maverick a fost folosit ulterior şi în Europa, desemnând fratele lui Nissan Terrano II, până în 2002, când Ford şi Nissan au rupt legăturile.