Progeniturile ciudate ale lumii auto

Autor: Adrian Mihălţianu 20 mai 2014 Dosar & Analize

Puch G (1979) – Mercedes-Benz G-Wagen (1979) – Peugeot P4 (1981)

Despre Mercedes-Benz G-Class nu mai are rost să vorbim, e o adevărată legendă vie. De menţionat, totuşi, că maşina a fost rezultatul parteneriatului dintre Daimler-Benz (care s-a ocupat de partea de proiectare şi testare) şi Steyr-Daimler-Puch, din Austria (care a pus la punct facilităţile de producţie).

Pentru mulţi, Puch G este ”adevăratul G”

Mult mai puţin cunoscut este modul în care Peugeot a ajuns să construiască acest model, producătorul francez fiind însărcinat la sfârşitul anilor ’60 de către guvernul Franţei să găsească o soluţie pentru înlocuirea flotei de 10.000 de Jeep-uri. Din păcate pentru francezi, Peugeot nu a fost în stare să realizeze un automobil militar satisfăcător, aşa încât a apelat la colaborarea cu Mercedes-Benz şi Puch.

Peugeot P4 – de ce să dai la fel de mulţi bani pe o maşină germană cu motor, transmisie şi electrică ”Made in France” când poţi lua un G ”Made in Austria. By Germans”?

Astfel, s-a ajuns la un joint-venture, celor de la Peugeot fiindu-le interzisă comercializarea noului model P4 în afara ţărilor direct controlate de către francezi. Armata franceză a comandat iniţial 15.000 de exemplare, dar numărul s-a redus la 13.000 în primul an de fabricaţie de la uzina din Sochaux.

Ulterior, Peugeot a transferat producţia lui P4 firmei Panhard, care a fabricat doar 6.000 de exemplare. Faţă de modelul corespondent construit la Graz, în Austria, Peugeot P4 avea motor de la berlina 504 şi transmisie de la limuzina 604, iar sistemul electric era realizat de francezi. Restul maşinii (şasiu, sistem 4×4 şi caroserie) provenea din Austria.

Varianta civilă a lui Peugeot P4 nu a avut nicio şansă să guste măcar succesul lui G-Class

Francezii au propus şi o versiune civilă pentru piaţa franceză, la fel cum făcea şi Mercedes-Benz, însă Peugeot P4 nu s-a ridicat deloc la înălţime în ce priveşte performanţele şi fiabiliatea, mai ales prin prisma preţului piperat, la nivelul unui G-Class.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide