Progeniturile ciudate ale lumii auto

Autor: Adrian Mihălţianu 20 mai 2014 Dosar & Analize

Audi 80 B1 (1972) – VW Passat B1 (1973)

Dacă, în prezent, gamele Audi A4 şi VW Passat sunt departajate destul de clar, nu la fel a fost cazul cu primul Passat. Care nu era altceva decât versiunea hatchback a lui Audi 80 (precursorul gamei A4).

Primul Audi 80 a fost un înlocuitor modern al modelului cu indicativ intern F103

Audi 80 B1 a apărut în 1972, ca o berlină elegantă a vremii, fiind concepută de inginerii Audi NSU Auto Union AG, firmă care deja era cumpărată de Volkswagen Group, dar care avea destul de multă independenţă în conceperea maşinilor şi politicile de dezvoltare.

VW Passat a pornit de la ideea unui Audi 80 ceva mai practic – pare un precursor al actualului Audi A5, nu-i aşa?

Încă de la început s-a dovedit un model de succes, fiind oferit în caroserie sedan, cu 4 sau cu 2 uşi. În plus, a fost asamblat şi în uzina VW din Wolfsburg, dar, după ce şefii VW au luat decizia să folosească Audi 80 pentru un model Volkswagen, aici a început să se asambleze noul Passat, iniţial ca un hatchback, pentru a se diferenţia de ”fratele” Audi, după care şi ca sedan.

Pentru că Passat-ul trebuia să fie cât mai pragmatic, a primit şi o versiune break, botezată încă de la început Variant

Audi 80 a câştigat titlul Car of the Year 1973 în Europa, după care a primit o versiune break (denumită şi Fox pe unele pieţe): de data asta, însă, Audi 80 Avant era bazat pe VW Passat Variant, nu invers.

Modelul celor de la VW a avut o carieră mai prolifică, fiind produs şi vândut cu succes şi în America de Sud. Actualmente, familia de clasă medie VW Passat are un succes de piaţă mult mai mare decât familia premium Audi A4/A5, dar un lucru rămâne clar: Passat trebuie să-i spună un mare ”Danke!” lui Audi…

Audi 80 Estate nu era altceva decât un Passat Variant cu siglă Audi. Iniţial, nemţii nu prea voiau o astfel de versiune ”de cărat” în gama Audi…

De altfel, mai avem un exemplu de împrumut a tehnologiei Audi către Passat: prima generaţie VW Polo nu a fost altceva decât un Audi 50 cu siglă VW. Practic, Audi 50 a fost o victimă a strategiei grupului Volkswagen, care dorea ca Audi să joace într-o ligă superioară faţă de VW, deci Audi 50 nu a mai avut urmaş. Deşi actualul Audi A1 (care are platforma tehnică a lui VW Polo) poate fi considerat urmaşul legitim al citadinei germane din 1974.

 

Audi 50 i-a lăsat în mod forţat locul lui VW Polo, dar a ”reînviat” ca Audi A1 în zilele noastre

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide