Primăria Bucureşti vrea să ridice maşinile staţionate neregulamentar. Cât va costa recuperarea maşinii şi cum arată actele operaţiunii – FOTO
Pe site-ul Primăriei Bucureşti a fost publicat un proiect de hotărâre privind ridicarea, transportul, depozitarea si eliberarea vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila a drumurilor publice care fac parte din reteaua principala de strazi a municipiului Bucuresti.
De această operaţiune se va ocupa Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti S.A., iar activitatea va avea loc 24 din 24 de ore.
Proiectul de hotărâre este supus dezbaterii publice timp de 30 de zile lucrătoare, termenul fiind 8 februarei 2019.
Cine va dispune ridicarea
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor, precum şi dispunerea măsurii de ridicare se va face de către poliţiştii rutieri din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Bucureşti ori de către poliţişti locali din cadrul Direcţiei Generale de Poliţiei Locală. Agenţii constantatori vor înregistra foto sau video zona staţionării vehiculului, consemnând aceasta în procesul verbal de constatare a contravenţiei şi dispun în scris aplicarea măsurii de ridicare printr-o Dispoziţie de Ridicare.
Dispoziţia de ridicare conţine data, ora şi locul ridicării vehiculului, gradul, numele şi prenumele agentului constatator şi instituţia din care face parte, indicarea temeiului juridic referitor la norma încălcată, menţiuni privind înregistrarea foto sau video, menţiuni privind avariile vizibile pe vehicul, date privind numărul de înmatriculare/înregistrare şi marca vehiculului.
Înainte de ridicare, agentul constatator va fotografia vehiculul şi va completa fişa privind starea vehiculului.
Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea lui, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operaţiunii de ridicare.
Cât costă ridicarea
Tariful ridicării este de 200 de lei pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată până la 5 tone, inclusiv. Peste această greutate, taxa ridicării este de 270 de lei.
Tariful de transport al maşinii ridicate este de 150 de lei pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată până la 5 tone, inclusiv. Peste această greutate, taxa ridicării este de 200 de lei.
Tariful de depozitare este de 150 de lei pe zi, calculată din momentul depozitării efective. Contravaloarea operaţiunii de depozitare se calculează pe intervale de 24 de ore, începând cu data şi ora depozitării, nefracţionat.
Plata tarifelor de ridicare, transport şi depozitare se va efectua către operatorul activităţii, adică Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti.
Cum s-au stabilit tarifele
Pentru stabilirea tarifelor, au fost analizate tarifele practicate de alte unităţi administrativ Teritoriale, precum Primăria Sectorului 3, Iaşi, Constanţa, Cluj, Sibiu, Timişoara, Buzău şi Ploieşti.
Etalon a fost planul tarifac practica de Primăria Sectorului 3, cu menţiunea că programul Companiei Municipale Managementul Transportului are ca scop nu doar decongenstionarea traficului din Bucureşti, ci şi obţinerea de profit.
Ce maşini nu se ridică
Ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane. Conducătorul vehiculului este răspunzător dacă prezenţa unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia ridicării.
Nu se dispune ridicarea vehiculului aparţinând unei instituţii precum poliţiei şi pompierilor, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, serviciului de ambulanţă sau medicină legală, protecţiei civile, Ministerului Apărării, unităţilor speciale ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Protecţie şi Pază, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor criminalişti din Ministerul Public.