PARIS 2010: Dueluri premiere importante
Cele mai importante noutăţi în clasa medie la
Salonul Auto Paris
2010 s-au numit
Peugeot 508 şi
Volkswagen Passat facelift. Dacă despre
modelul francez putem spune că este o maşină total nouă, înlocuind
dintr-o lovitură atât Peugeot 407, cât şi nava amiral Peugeot 607,
în cazul „noului” Passat vorbim de un facelift menit a integra clar
maşina germană în familia VW.
Peugeot 508 este disponibil atât în versiune în trei volume, cât
şi break, având un stil foarte plăcut pentru clasa medie.
508 este sobru şi fluid, dar arborează şi o eleganţă
nedisimulată, încercând parcă să „agaseze” modele de
categorie premium, precum BMW sau Infiniti.
Passat, în schimb, capătă o notă foarte
germanică, devenind o maşină rece şi cu o „privire”
tăioasă. Modelul teuton suferă puţin la omogenitatea designului de
ansamblu, partea laterală mai fluidă contrastând puţin cu blocurile
optice rectangulare.
În ce priveşte interiorul lui Peugeot 508, se remarcă dorinţa
francezilor de a concura cu modele de categorie premium:
calitatea materialelor este una foarte bună,
designul interiorului este în aceaaşi notă cu aspectul reuşit al
exteriorului, iar amenajarea comenzilor reuşeşte să fie una
ergonomică – butoanele nu mai sunt aşa aglomerate ca la berlinele
de până acum.
Prin comparaţie, Passat-ul facelift are un stil mai
aerisit şi ceva mai spartan, doar combinaţiile de culori
ale tapiţeriei şi bordului încălzind puţin atmosfera. Stilul
interiorului exprimă clar sobrietate, iar ceasul analogic plasat pe
mijlocul planşei de bord încearcă să inducă ideea de prestanţă, ca
într-un Phaeton.
Totuşi, habitaclul Passat-ului facelift pare depăşit de cel al
lui Peugeot 508, modelul francezilor oferind un spaţiu şi
un confort ceva mai bun pentru pasageri, mai ales pentru
cei din spate. Berlina franceză reuşeşte să recupereze terenul şi
în ce priveşte spaţiul pentru bagaje, situându-se la acelaşi nivel
atât cu Passat berlină, cât şi cu Passat Variant.
Fiecare model încearcă să îşi sensibilizeze clientela cu
gadgeturi cât mai utile: Passat facelift propune un sistem
inedit pentru deschiderea portbagajului, precum şi un cruise
control activ, în timp ce Peugeot 508 propune un sistem „head-up
display” sau un sofisticat sistem de climatizare cu 4 zone.
În domeniul motorizărilor, confruntarea de bază va fi în
domeniul diesel-urilor cât mai puţin poluante: Peugeot 508
va populariza indicativul „e-HDi”, în timp ce Passat facelift duce
mai departe renumele „BlueMotion”. În curând, francezii vor propune
şi o versiune 508 Hybrid4 (motor diesel + motor electric).
Este greu de făcut o departajare între cele două noutăţi, însă
este clar că berlina francezilor este un model total nou, în timp
ce modelul german vine doar cu un machiaj ceva mai consistent. Prin
urmare, să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului, chiar dacă
renumele Passat-ului va avea mai mare succes de piaţă.
Prin urmare, Peugeot 508 vs. Volkswagen Passat facelift:
2 – 1.