Noutăţile dedicate milionarilor au fost destul de puţine
la Salonul Auto Paris
2010. Noutatea marcantă a acestui salon a fost noua
generaţie
Bentley Continental GT, care a primit un răspuns suficient de
bun doar din partea versiunii facelift a coupe-ului de lux german
Mercedes CL Class.
Interesant, iniţial ai fi tentat să consideri noul Bentley doar
un facelift al precedentei generaţii, designerii reuşind să
confere continuitate liniilor noului model
Continental GT. Coupe-ul de lux al britanicilor te
subjugă, totuşi, prin masivitatea sa, dar şi prin caracterul
sportiv, multe detalii exprimând putere brută.
Prin comparaţie, CL facelift arată mai agil şi chiar mai
elegant. Versiunea de top,
semnată AMG, presupune detalii exterioare foarte bine puse la
punct, coupe-ul german având mult nerv. În termeni de lux, Bentley
este avantajat de stilul mai masiv, în timp ce Mercedes respiră mai
multă sportivitate.
Interesant, dacă vorbim de interioarele celor două maşini,
situaţia se schimbă: Bentley Continental GT pare mai
primitor, mai modern şi mai cald (se remarcă o mult mai
mare atenţie la finisări şi detalii), în timp ce Mercedes CL are un
design mai simplist şi impresia de maşină de serie mare este mai
pregnantă, nota de exclusivism fiind apanajul lui Bentley.
Pachetul tehnic oferit de Bentley Continental GT este,
pur şi simplu, princiar: motor W12 de 575 CP şi tracţiune
integrală, totul garnisit cu ultimele sisteme electronice de
siguranţă şi asistenţă a şoferului. În ce priveşte Mercedes CL,
versiunea CL 63 AMG oferă un V8 cu turbo şi 544 CP, iar vârful de
gamă CL 65 AMG este o adevărată bestie datorită motorului turbo
V12, care oferă nu mai puţin de 630 CP.
Până la urmă, pe ce merită mai mult să dea banii milionarii?
Ambele modele au foarte multe de oferit, dar britanicii
reuşesc să se departajeze graţie notei de exclusivism mult
mai accentuate. Contează şi faptul că vorbim de un model total
nou.
Prin urmare, Bentley Continental GT vs. Mercedes CL
facelift: 3 – 2.