Maşinile life-style au atras multe priviri. Iar Salonul Auto
Paris 2010 putem spune că a fost gazda unuia dintre cele mai
extravagante dueluri pe care le vom vedea în curând pe şosele:
a doua generaţie a lui
Mercedes CLS împotriva noului
Audi A7 Sportback. Sau „coupe cu 4 uşi” vs.
„hatchback-coupe”.
Dintre cele două maşini germane, CLS arată mai
sofisticat, în timp ce A7 pare mai fluid. Ambele maşini
sunt foarte mari în realitate, însă Mercedes reuşeşte să aducă o
notă de originalitate în plus faţă de Audi, A7 fiind prea apropiat
ca stil de modelul mai mic, A5 Sportback.
În materie de lux, este prea greu de făcut o departajare, însă
putem remarca nota ceva mai avangardistă la bordul lui
A7, în timp ce modelul CLS preferă să joace mai mult pe
cartea echilibrului şi sobrietăţii.
În materie de performanţe, fanii puterilor astronomice
mai trebuie să aştepte: CLS promovează indicativul
„BlueEFFICIENCY”, cel mai puternic motor urmând a fi V8-ul de 408
CP de pe CLS 500 (până la apariţia versiunii AMG), în timp ce
vârful de gamă Audi A7, pentru moment, este un 3,0 TFSI de 299 CP
(până la apariţia lui RS7).
Un mai mare accent este pus pe motorizările diesel
economice: CLS 250 CDI consumă doar 5,1 litri/100 km, iar
Audi A7 va fi disponibil spre sfârşitul anului cu un 3,0 TDI de 204
CP. Pentru moment, cele mai puternice dieseluri sunt CLS 350 CDI de
265 CP, respectiv A7 3,0 TDI de 245 CP.
Cine va avea de câştigat? A doua generaţie a celui mai cunoscut
şi apreciat „coupe cu 4 uşi” sau un nou-venit, care vrea să impună
un stil inedit, dar şi convenţional? Greu de dat un verdict, aşa
încât va trebui să ne mulţumim cu un scor egal între
Mercedes CLS şi Audi A7: 1 – 1.