PARIS 2008 – rezumat
Exclusivitate italiană de cel mai înalt nivel – armada Ferrari a avut în prim plan nu o superbijuterie pe patru roți, ci noul Ferrari GT California, cel mai accesibil și pragmatic din gamă în acest moment, mașină care a beneficiat de premiera mondială la Paris (deși prezentarea oficială a avut loc cu puțin timp înainte de salonul parizian).
FIAT
Standul Fiat a atras prin cea mai mare mașină expusă la salon: un Fiat 500 uriaș, bineînțeles doar o machetă care ascunde un mic univers Fiat 500. Dintre noutăți s-a remarcat deja cunoscutul Fiat Qubo, principala caracateristică a standului fiind culoarea albă a tuturor mașinilor expuse. Alături de standul Fiat s-a făcut remarcat cel al tunerului de casă Abarth, al cărui Fiat 500 Abarth Essesse a făcut deliciul privitorilor.
Premiera absolută a standului Ford are un nume foarte scurt: Ford Ka, însă ocupă jumătate din spațiul expozițional al mărcii. Vărul lui Fiat 500 este promovat în noul film cu James Bond, iar de la noua mașină se așteaptă să facă ravagii în segmentul life-style al clasei mini. Mult mai serios este Ford Focus RS, considerat o premieră cu adevărat improtantă de către pasionații pilotajului. Tot despre sport ne vorbește și Ford Kuga 2.5T Individual, cel mai sportiv SUV compact în acest moment.
HONDA
Deși vorbim de o premieră mondială, Honda Accord Tourer nu a fost scoasă în evidență. Mai importante au fost Honda Jazz, inaugurată în premieră europeană, precum și conceptul Honda Insight, foarte aproape de modelul de producție pe care îl prefigurează.
HYUNDAI
În premieră mondială, coreenii au prezentat
INFINITI
Marca americană, aripa de lux a celor de la Nissan, nu s-a aflat în prim plan lângă surata japoneză, ci într-un loc mai ferit, unde cunoscătorii au putut admira, în primul rând, noul SUV Infiniti FX, în versiunile F37 și FX50. De urmărit evoluția mărcii pe viitor în Europa, deoarece se anunță un puternic concurent în segmentul premium.
JAGUAR
Standul Jaguar a strălucit prin stilul somptuos, în centrul atenției aflându-se versiunea specială Jaguar XKR S, prezentată în premieră mondială aici. Din meniu mai face parte Jaguar XF, una dintre limuzinele la modă în acest moment.
JEEP
Nici o noutate majoră la standul specialistului offroad JEEP, doar o premieră europeană a coceptului Jeep Renegade Concept, prezentat în iarnă la Detroit 2008, precum și redenumirea lui Jeep Liberty în Jeep Cherokee, pentru piața europeană.
KIA
KIA a lansat, în sfârșit, noul model de nișă KIA Soul, o propunere foarte îndrăzneață a unui constructor în plină schimbare de imagine. De asemenea, pentru a sublinia viteza de reacție și de adaptare la tendințele pieței, a mai fost prezentat KIA C’eed Hybrid (care se dorește să fie, de la anul, cel mai ieftin hibrid de pe piață), precum și un Soul Hybrid.
Printre vedetele incontestabile ale acestui salon se numără Lamborghini Estoque, un coupe cu patru uși foarte interesant (dar și destul de discutabil ca stil), care, deocamdată, rămâne la stadiul de concept.
LANCIA
Standul italienilor a fost dominat de vedeta haute-couture Lancia Delta, care nu mai putem spune că este o noutate absolută. Premiera standului a fost foarte mică: ediția specială Lancia Ypsilon Versus.
LAND ROVER
Din păcate, preluarea Land Rover de către concernul indian Tata nu ne-a adus nici o premieră importantă la Paris 2008, în afară de conceptul de propulsie hibridă de pe Land Rover Freelander.
Lexus este deja asociat cu propulsia hibridă, astfel că Lexus Hybrid Drive Concept nu a mirat pe nimeni – mai ales că prefigurează viitorul Lexus RX. O noutate absolută a fost versiunea decapotabilă a berlinei de clasă medie, Lexus IS 250C, un puternic concurent pentru BMW Seria 3 Cabrio.
LOTUS
Micul constructor britanic a avut o familie destul de numeroasă în standul său, vedeta absolută fiind Lotus Evora, singurul coupe cu patru locuri și motor central, în acest moment.