RENAULT
Cel mai important constructor al Franței are cea mai impozantă prezență la Paris 2008. Premiera cea mai așteptată, Renault Megane, a fost inaugurată în două variante de caroserie: cu cinci uși și coupe – un fel de Renault Laguna Coupe la scară mai mică și mult mai agresiv. Cele două vedete compacte au fost însoțite de un concept total nou, Z.E. Concept (un fel de Renault Kangoo din plastic și cu geamuri verzi și, normal, "zero emissions".
O altă premieră interesantă a fost Renault Bebop, alături de care a mai strălucit și conceptul Renault Ondelios, foarte contradictoriu. Însă cireașa de pe tort a venit din partea Renault Sport, care a pregătit special pentru Paris 2008 un Renault Megane Trophy, despre care nu pot spune decât că arată bestial.
SAAB
Suedezii nu au nici un as pentru producția de serie în mânecă, așa încât apelează la Saab 9-X Air Concept pentru a atrage privirile. Mașina, un cabriolet-spider foarte compact, prefigurează noua linie de design pe care o va aborda viitorul Saab 9-3, dar vine și cu o amenajare interesantă a tabloului de bord. Nu a lipsit conceptul Saab 9-4X BioPower, care a avut premiera mondială la Detroit 2008.
SEAT
Premiera mondială la standul Seat s-a numit Seat Exeo – de fapt, un al treilea facelift al precedentului Audi A4, care a primit sigla Seat… O altă premieră a constructorului spaniol este reprezentată de mica bombă Seat Ibiza Cupra.
SKODA
Skoda a reușit să surprindă multă lume: faceliftul lui Skoda Octavia este unul reușit, conferindu-i o identitate foarte plăcută mașinii. De asemenea, de acum Skoda Superb poate beneficia și de tracțiune 4×4 – sistem preluat, bineîneles, de la VW Golf 4Motion.
SMART
Micul constructor de sub umbrela Mercedes și-a adus trupa de Smart ForTwo, dintre care s-a remarcat, ca premieră, o versiune electrică Smart Electric Drive.
SSANGYONG
Constructorul coreean a adus un concept inovator (pentru ei): SsangYong C200 Concept, care prefigurează primul SUV cu structură monococă al mărcii.
SUBARU
Chiar dacă nu are o mașină nouă de arătat lumii, Subaru se laudă cu două premiere mondiale: Impreza și Forester. Nu mașinile în sine, ci motorizarea diesel boxer care le echipează.
SUZUKI
SIngura premieră mondială a standului Suzuki a fost Suzuki Alto, citadină din registrul mini, care va concura cu Toyota Aygo și cu noul Nissan Pixo.
TOYOTA
Japonezii au ținut lumea destul de ocupată: premiera mondială a noului Toyota Avensis, atât în versiune sedan, cât și break; premiera mondială a armei anti-smart, Toyota iQ; premiera mondială a lui Toyota Urban Cruiser, un fel de crossover de oraș, situat sub Toyota RAV-4. Din păcate, nici un concept Toyota la acest salon parizian.
VENTURI
Poate că pentru noi nu contează Venturi, dar pentru francezi este suficient de importantă, mai ales că Parisul a văzut un nou concept: Venturi Volage, o mașină sport electrică destul de bizară. Oricum, mai ciudată decât roadsterul Venturi Fetish.
VOLKSWAGEN
Cu toate că nemții beneficiază de un stand somptuos, singura premieră mondială este deja cunoscutul VW Golf 6, la care se adaugă versiunea VW Golf 6 GTI.
VOLVO
Constructorul suedez nu a strălucit cu noutăți importante, ci a făcut figurație cu gama de modele ecologice DRIVe, dintre care face parte și atrăgătorul SUV Volvo XC60.
ALFA ROMEO
Standul italienilor a fost destul de aglomerat, principalul punct de interes fiind Alfa Romeo Mito (practic un Fiat Grande Punto mult mai sexy), dar și versiunile mai sportive Alfa Romeo 159 Ti și Alfa Romeo Brera Ti. În rest, doar hostessele, Alfa Romeo 8C și atmosfera latină te fac să pierzi mai mult timp în standul Alfa Romeo.
ASTON MARTIN
Constructorul britanic exclusivist a fost plasat într-un loc destul de ferit și nu a frapat prin numărul mare de exponate. În schimb, conceptul Aston Martin One-77 a suscitat un interes destul de mare, fiind o propunere de design pe care s-ar putea să o regăsim și în realitate, ca un kit exterior puternic personalizat. Interesantă și modalitatea de prezentare: doar două colțuri ale mașinii sunt expuse privitorilor, de sub prelată.
AUDI
Germanii sunt destul de prolifici, venind cu un concept foarte așteptat: Audi A1 Sportback Concept, care prefigurează, cu destul de mare acuratețe, viitorul Audi A1, rival pentru Mini. Audi Q5 stă la loc de cinste, constructorul punându-și mari speranțe în acest SUV compact, iar Audi S4 a fost prezentat în premieră mondială, atât în versiune sedan, cât și Avant. La capitolul concepte de propulsie putem trece Audi A4 Concept e, un nou pas în privința reducerii poluării. Audi Q7 V12 TDI, cel mai puternic SUV diesel din lume, a lipsit, însă puterea a fost reprezentată de Audi RS6.
BENTLEY
Britanicii care țin de grupul VAG nu au adus nimic nou care să rețină cu adevărat atenția – doar Bentley Arnage Final Series face discordanță, fiind un dinozaur în peisaj.
BMW
Bavarezii au preferat un mod inedit de expunere: standul lor este înconjurat de armata de modele EfficientDynamics. În premieră mondială a fost prezentată limuzina BMW Seria 7, care a mai avut expusă și o versiune ActiveHybrid. Alt punct de interes al standului bavarez a fost conceptul BMW X1, care prefigurează iminentul SUV derivat din BMW Seria 1, concept care, din punct de vedere dimensional, se situează imediat sub actualul BMW X3. Și BMW Seria 3 facelift a beneficiat de inaugurarea mondială la acest salon.
BUGATTI
Spre stupefacția noastră, standul Bugatti a lipsit cu desăvârșire, deși exclusivisul Bugatti Veyron GT sigur ar fi polarizat atenția tuturor, în primul rând datorită prețului superexclusivist. Rămâne să întâlnim aceste mașini pe șosele…
BRILLIANCE
Constructorul chinez are o plasare destul de bună în cadrul salonului parizian, fiind prezent cu toată gama, însă nu are nimic nou sub soare de arătat. Trecem mai departe.
CHEVROLET
Cei de la Cehvrolet ne-au oferit un melanj asiatico-american. În prim plan s-a aflat noua sportivă Chevrolet Camaro, un rival clar pentru Ford Mustang și Dodge Challenger. Mai aproape de cerințele clientelei pragmatice se află berlina Chevrolet Cruze, un posibil succesor al lui Chevrolet Evanda și care atacă segmentul berlinelor medii familiste. Nu a lipsit noul concept Chevrolet Orlando, o încrucișare între un monovolum și un crossover, care prefigurează un model de serie interesant.
Foarte important pentru cei de la GM este noul Chevrolet Volt, o mașină care, și în realitate, arată foarte bine pentru o mașină electrică.
CHRYSLER
Deși standul a fost destul de întins ca suprafață, doar Chrysler Voyager poate fi considerat un fel de premieră europeană, fiind un monovolum foarte confortabil și încăpător.
CITROEN
Fără îndoială, Citroen primește premiul pentru cel mai tare concept al salonului: Citroen GT Concept, o mașină dezvoltată în colaborare cu Polyphony, lider în domeniul jocurilor pe console – conceptul chiar poate fi "testat" pe consolele Playstation 3, în jocul Granturismo Prologue 5. Citroen a mai adus și al doilea concept, Citroen Hypnos, prezentat într-o ambianță în același ton cu numele – hipnotică, la fel ca interiorul foarte artistic.
Între premierele mondiale se situează Citroen C3 Picasso, mult mai puțin extravagant, dar suficient de atractiv. Tot la capitolul premiere mondiale bifăm și Citroen C4 Facelift, iar standul generos ne mai gratulează cu multe modele ecologice, care beneficiază de tehnologia Start&Stop.
DACIA
Așteptări mari de la Dacia la Paris 2008, însă prezență relativ modestă: punctul de atracție al constructorului authton este Dacia Logan MCV facelift, prezentat în premieră mondială. De asemenea, motorizare 1,5 dCi face acum parte din meniul lui Dacia Logan facelift și Dacia Sandero. În standul românilor mai putem găsi Dacia Logan eco2 concept, ceea ce mai "înverzește" puțin atmosfera. În afara salonului, Dacia este prezentă pe Champs Elysee, în Atelier Renault, într-o expoziție specială "Saga Logan", care sărbătorește un milion de Loganuri vândute în întreaga lume – dar despre acest lucru într-un alt material.
DAIHATSU
Micul constructor japonez, "aruncat" într-un colț al salonului, nu ne-a gratulat cu noutăți ieșite din comun, ci cu mașinuțe personalizate într-un stil artistic mai aparte. Ca o relativă noutate menționăm Daihatsu Materia, o mașină de oraș la prima vedere foarte normală, dar cu un stil destul de diferit de al altor citadine.
DODGE
Act de prezență destul de nebăgat în seamă al constructorului american, în principal datorită lipsei de noutăți.