Hyundai i20, modelul de clasă mică al coreenilor, a fost lansat pe piaţă în 2009, însă recent a primit un facelift care îi schimbă mult personalitatea, aducând maşina în linie cu noile modele de succes ale mărcii.
Faţă de Sandero, Hyundai i20 acordă o atenţie mai mare designului, fiind mai ales pe gustul sexului frumos. Însă Dacia Sandero este o citadină mult mai spaţioasă – este de aşteptat să aibă un ampatament cu aproape 10 cm mai mare decât i20, iar portbagajul să fie cu vreo 50 de litri mai bun.
Hyundai i20 a primit îmbunătăţiri serioase şi la nivelul interiorului, cu un accent mai mare pe calitatea materialelor. Faţă de Sandero, avem mai multe butoane şi posibilitatea de a echipa maşina cu aer condiţionat automat, dar coreenii nu oferă nici măcat opţional un sistem de navigaţie cu ecran tactil, ca şi Media Nav la Sandero.
Hyundai i20 este zgârcit în materie de motorizări, mizând pe un mic benzinar de 1,2 litri şi 85 CP, respectiv un diesel cu o cilindree foarte mică, de numai 1,1 litri şi 75 CP. Prin urmare, se adresează în special celor care vor folosi maşina preponderent în mediu urban.
Hyundai i20 mizează şi pe o politică agresivă de preţuri: chiar dacă preţurile de listă sunt măricele (porneşte de la 12.590 euro, din cauza unui echipament standard bogat), modelul beneficiază de discounturi mari, oferta de bază plecând de la o sumă mai mică de 10.000 euro. E o alternativă demnă de luat în seamă pentru cei care vor o maşină mai mult de oraş.
CE ALEGEŢI, HYUNDAI i20 SAU NOUA DACIA SANDERO?
Să vedem alt rival pe următoarea pagină