Una dintre cele mai sexy apariţii în clasa mică este Ford Fiesta, care a fost lansată în 2008 şi a adus un suflu nou pentru marca având sigla albastră ovală. Acum, la Salonul Auto Paris 2012, vom avea parte de un facelift în stilul lui Focus pentru Fiesta.
Faţă de Sandero, diferenţele sunt foarte mari la nivel stilistic, Fiesta fiind mult mai apetisantă, din orice unghi ar fi privită. Situaţie care se continuă la interior, unde designerii s-au ”jucat” mai mult în Fiesta decât cei de la Dacia, Fiesta propunând o ambianţă mai fun şi chiar mai sportivă.
De altfel, sportivitatea este o caracteristică a lui Fiesta, care e prinţul neîncoronat al clasei mici din punct de vedere al comportamentului dinamic, suspensia propunând un compromis foarte bun între stabilitate şi confort, iar direcţia fiind mai precisă decât la majoritatea concurenţilor.
La nivelul motorizărilor, Fiesta se încadrează în limite normale, având o gamă onestă de propulsoare pe benzină şi diesel. Faţă de Sandero, plusează printr-o versiune economică Fiesta Econetic (având motorul TDCi de 1,6 litri şi 95 CP), dar şi printr-o versiune mai puternică pe benzină, de 1,6 litri şi 120 CP. Deocamdată, la noi nu este propusă varianta hot-hatch Fiesta ST.
Preţurile descriu foarte bine caracterul superior al lui Fiesta, nefiind mici: Fiesta în 3 uşi porneşte de la 11.050 euro, iar varianta în 5 uşi de la 11.550 euro, lista de opţiuni fiind mai lungă decât la Sandero. Prin urmare, din nou o rivalitate în care este foarte uşor să alegi modelul potrivit.
CE ALEGEŢI, FORD FIESTA SAU NOUA DACIA SANDERO?
Să vedem alt rival pe următoarea pagină