Volkswagen Polo este cel mai vândut model de clasă mică din Europa, aşa încât e greu de crezut că Dacia Sandero ar putea avea pretenţii să îi facă viaţa grea micului german, mai ales că Polo are o imagine clar peste cea a modelului românesc low-cost.
Ca design, Sandero încearcă să fie mai teutonă, dar lui Polo acest lucru îi iese mai bine. În interior, cei de la Volkswagen rămân consecvenţi şi oferă un nivel al calităţii şi aspectului general mult peste ceea ce vom găsi în Sandero.
Ce-i drept, în privinţa spaţiului interior Polo e undeva în media clasei, având un ampatament de numai 2,47 metri – actualul Sandero are ampatamentul de 2,59 metri, deci noul Sandero va domina clar capitolul spaţiu pentru pasageri şi bagaje faţă de Polo.
La capitolul motoare, VW Polo este foarte generos, pornind cu un 1,2 aspirat de 60 CP, respectiv 90 CP sau chiar 105 CP în varianta cu turbo TSI. Pentru sportivi, există şi un Polo GTI, cu un 1.4 TSI de 180 CP, ceea ce nu credem că vom vedea la Sandero.
Din punct de vedere al motorizărilor diesel, Polo oferă un mic TDI de 1,2 litri şi 75 CP, precum şi un 1.6 TDI de 90 CP sau de 105 CP. Pentru aproape toate motoarele, Polo oferă şi posibilitatea echipării cu DSG (cutie automată cu dublu ambreiaj), în timp ce Sandero este de aşteptat să se mulţumească doar cu o versiune mai simplistă, probabil pe motorul de top.
Preţurile şi lista de dotări generoasă sunt alt factor care departajează în mod clar Polo de Sandero, modelul românesc urmând a costa circa jumătate din cel german, în condiţii de echipare şi motorizări relativ similare. În concluzie, Sandero nu reprezintă nici un fel de pericol pentru Polo, mai ales că nemţii apelează la o politică agresivă de discounturi.
CE ALEGEŢI, VOLKSWAGEN POLO SAU NOUA DACIA SANDERO?
Vedeţi aici care sunt principalii rivali din România ai noii Dacia Sandero