Această categorie rămâne dominată, fără drept de apel, de propulsorul turbo de 1,6 litri, dezvoltat împreună de concernul PSA şi de BMW. Este al şaselea an consecutiv în care motorul franco-german câştigă această categorie, de fiecare dată venind cu uşoare îmbunătăţiri tehnice, menite a reduce consumul şi a-i creşte eficienţa.
Iată clasamentul categoriei „Engines between 1.4 and 1.8 litres”:
BMW-PSA 1.6 litri turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupé/Roadster Cooper S, Mini Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupé/Roadster Cooper Works, Peugeot 207, 207cc, 208, 308, 308cc, 3008, 508, 5008, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5, DS5, DS5, DS3 Racing, DS4, DS4 Racing) – 321 puncte
Audi 1.8 TFSI (Audi A3, A4, TT, A5, SEAT Leon, Altea/XL/Freetrack, Exeo, Škoda Octavia, Superb, Yeti, VW Passat, CC) – 204 puncte
Toyota 1.8 litri benzină-hybrid (Toyota Prius, Auris Hybrid, Lexus CT 200h) – 149 puncte
Mercedes-Benz 1.8 DI Turbo (Mercedes-Benz C, SLK, E, E CNG) – 110 puncte
Alfa Romeo 1.7 DI Turbo (Alfa Romeo Giulietta, Lancia Delta, Chrysler 300, Jeep Grand Cherokee) – 102 puncte
Ford 1.6 litri turbo (Focus, C-Max/Grand C-Max, Mondeo, S-Max, Galaxy, Fusion, Volvo V40, S60, V60, V70/XC70, S80, S80 E85) – 101 puncte
Vezi pe pagina următoare categoria motoarelor între 1.8 şi 2.0 litri.