Deloc surprinzător, categoria „Motoare sub 1,0 litri” a fost câştigată de laureatul Ford EcoBoost, de 1,0 litri, care devansează marele câştigător din 2011, motorul în doar 2 cilindri, TwinAir, al concernului Fiat. Juriul a considerat că motorul Ford este mai performant şi mai manierat, iar turbina are un răspuns foarte rapid, ceea ce reduce mult situaţiile în care se simte cunoscutul turbo-lag.
Iată clasamentul „Engine sub 1.0 litre”:
Ford 999 cmc 3 cilinri turbo (Ford Focus) – 371 puncte
Fiat 875 cmc 2 cilindri turbo (Fiat 500, 500C, Panda, Lancia/Chrysler Ypsilon, Alfa Romeo Mito) – 310 puncte
Volkswagen 999 cmc 3 cilindri (Volkswagen Up, SEAT Mii, Škoda Citigo) – 262 puncte
Toyota 998 cmc 3 cilindri (Toyota Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Peugeot 107, Citroën C1, Daihatsu Cuore, Sirion/Boon) – 122 puncte
Hyundai/Kia 998 cmc trei cilindri (Kia Picanto) – 104 puncte
Mitsubishi 999 cmc 3 cilindri turbo (Smart Fortwo, Fortwo Brabus) – 64 puncte
Vezi pe pagina următoare categoria motoarelor între 1,0 şi 1,4 litri.