La categoria „Cel mai ecologic motor al anului 2012”, cei de la Ford au reuşit să obţină doar a doua poziţie în clasament, câştigători fiind desemnaţi inginerii GM, graţie sistemului de propulsie de pe Chevrolet Volt şi Opel Ampera: motorul de 1,4 litri al sistemului range extender.
Practic, americanii reuşesc să „le ia faţa” japonezilor de la Toyota, care au dominat această categorie prin sistemul Hybrid Synergy Drive cu şase victorii până acum. Principalul argument al juriului a fost autonomia foarte bună pe care acest sistem range extender îl conferă unei maşini care e mai mult electrică decât hibridă.
„Sistemul range extender cu motorul de 1,4 litri este una dintre cele mai inovative idei pentru o maşină ecologică la ora actuală” a conchis unul dintre membrii juriului. Asta în condiţiile în care, faţă de maşinile hibride obişnuite, motorul termic are doar rol de generator, iar motorul electric pune în mişcare roţile, ceea ce îi conferă maşinii o eficienţă mult mai bună.
Iată mai jos clasamentul secţiunii „Green Engine of 2012”:
GM 1.4 litri range extender (Chevrolet Volt, Opel Ampera) – 197 puncte
Ford 999 cmc 3 cilindri turbo (Ford Focus) – 159 puncte
Nissan motorul electric (Nissan Leaf) – 145 puncte
Toyota 1.8 litri benzină-hibrid (Toyota Prius, Auris Hybrid, Lexus CT 200h) – 133 puncte
Fiat 875 cmc 2 cilindri turbo TwinAir (Fiat 500, 500C, Panda, Lancia/Chrysler Ypsilon, Alfa Romeo Mito) – 128 puncte
PSA Peugeot Citroën 2.0 litri diesel-hybrid Hybrid4 (Peugeot 3008, 508 RHX, Citroën DS5 HDI-Hybrid) – 105 puncte
Vezi pe următoarea pagină clasamentul „Performance Engine of the Year 2012”