Trofeul „Cel mai nou motor al anului 2012” îi revine tot micului EcoBoost Ford, de 1,0 litri. Unul dintre membrii juriului am putea spune că a rezumat cel mai bine avantajul noului motor: „În sfârşit, un motor în 3 cilindri care funcţionează fără probleme, e economic, surprinzător de rafinat şi foarte plăcut”.
Practic, raportul între cilindree şi performanţele micului turbo de 1,0 litri i-a atras acestuia multe voturi din partea juriului, astfel Ford depăşind fără probleme marele specialist BMW, precum şi noul diesel Mazda, cu tehnologie SKYACTIV:
Ford 999 cmc, 3 cilindri turbo (Ford Focus) – 257 puncte
BMW 3.0 litri twin-power turbo diesel, 6 cilindri (BMW M550d xDrive sedan, M550d xDrive touring) – 154 puncte
Mazda 2.2 litri diesel SKYACTIV (Mazda CX-5) – 143 puncte
BMW 4.4 litri twin turbo V8 (BMW M5, M6 Coupé, M6 Convertible) – 139 puncte
GM 1.4 litri range extender (Chevrolet Volt, Opel Ampera) – 119 puncte
McLaren 3.8 litri V8 (McLaren MP4-12C) – 112 puncte
Vezi pe următoarea pagină clasamentul categoriei „Green Engine”