-
Nu merge cu viteză prea mare – dacă vrei să consumi puţin, e bine să păstrezi o viteză decentă pe drumurile publice; de reţinut că, nu doar în teorie, dacă depăşeşti 100 km/h cu 10 km/h, consumul maşinii va creşte cu 10%, iar la ridicarea vitezei şi mai mult, procentul creşte exponenţial.
-
Adoptă un stil cuminte – în general, cei cu un stil mai agresiv de conducere, care frânează brusc şi accelerează puternic, vor consuma mult mai mult, deoarece motorul are nevoie de mai mult combustibil; un stil de conducere atent şi relaxat va însemna accelerări şi decelerări mai line, deci un consum mai redus.
-
Verifică-ţi periodic presiunea din pneuri – mai ales când e vorba de drumuri lungi, e bine să nu ai pneurile dezumflate, deoarece rezistenţele la înaintare sunt mai mari, deci maşina va consuma mai mult, mai ales la vitezele de croazieră de pe autostradă.
-
Respectă intervalul de revizii – cu cât maşina ta funcţionează mai bine şi are toate sistemele şi componentele în ordine, cu atât sunt şanse ca motorul să funcţioneze optim, deci să consume în limitele normale; de multe ori, defecţiuni sau probleme care par minore afectează în mod direct motorul şi, deci, consumul.
-
Foloseşte pneuri adaptate sezonului – cauciucurile de iarnă folosite vara duc la creşterea consumului, deoarece acest tip de pneuri are o aderenţă foarte mare pe asfaltul uscat, deci rezistenţele la rulare sunt mai mari; iarna, cauciucurile de vară sau all-season pierd de cele mai mulet ori aderenţa, deci, pe lângă riscurile ţinând de siguranţa mult mai scăzută, motorul se turează degeaba, consumând în plus
În cocluzie, atenţie la sfaturile provenite din folclorul şoferilor, încercând să înţelegeţi care este raţiunea şi explicaţia din spate. Pentru că sfaturile proaste nu duc la economii de bani, ci, de cele mai multe ori, la probleme mai mult sau mai puţin costisitoare, sau chiar la situaţii foarte grave pe şosea.
Pagini: 1 2 3 4 5 6