Maşinile second hand pe care le iei cu inima, iar ele îţi iau toţi banii din buzunar!
Progresele tehnologice în materie de electrică şi electronică sunt indubitabile, în primul rând în domeniul siguranţei. Însă acest progres are şi un revers al medaliei: creşterea riscului de apariţie a problemelor de natură electrică şi electronică.
Dintr-un studiu al companiei de asigurări Warrany Direct, aflăm că Porsche şi Bentley au cele mai scumpe costuri pentru remedierea problemelor electrice şi electronice. Costul mediu pentru o astfel de intervenţie în cazul lui Porsche se ridică la 757 lire sterline (peste 900 de euro), iar la Bentley este de 670 lire sterline (circa 800 de euro). Prin comparaţie, la Suzuki valoarea medie este mult mai redusă: 244 lire sterline (circa 290 euro).
Când sunt aprinse prea multe beculeţe în bord, nu-i a bună!
În ce priveşte modelele cu cele mai multe probleme electrice şi electronice, ”lider” este Chrysler Sebring (66% dintre modele având asemenea probleme), urmat de Hyundai Matrix (63%) şi Mercedes-Benz E-Class (60%). În cazul unor mărci precum Audi, BMW, Citroen sau Renault, procentul modelelor afectate nu coboară sub 25%.
Cel mai bine stau în principal japonezii: Subaru e creditat cu un procent de numai 1,4%, în timp ce Honda S2000, Mazda5, VW Passat CC sau modelul hibrid Toyota Prius (mult mai complex din punct de vedere electronic decât o maşină convenţională) nu au înregistrat nicio problemă electrică în statistica Warranty Direct.
Nu mă las până nu găsesc unde e problema!!!
O altă concluzie a studiului britanicilor arată că, în ultimii 5 ani, numărul problemelor de natură electrică s-a dublat, iar costurile pentru remedierea acestora au crescut cu 30% – unul dintre motivele preţurilor ridicate ţine de complexitatea constructivă a senzorilor şi dispozitivelor electronice, acestea necesitând service-uri specializate.
Care e situaţia cu maşinile voastre:
AŢI AVUT PROBLEME ELECTRICE ŞI ELECTRONICE PÂNĂ ACUM? CÂT DE MULT A COSTAT REMEDIEREA LOR?