6. Călătoria. Având în vedere că la întoarcere te aşteaptă un drum lung, la dus cea mai bună alegere este avionul. Dacă optaţi pentru low-cost, preţul unui bilet este de aproximativ 100 de euro.
7. Se găsesc dealerul şi maşina preferată, urmează inspecţia. Cu cât este maşina mai strălucitoare şi mai lipsită de defecte (inclusiv de urme de pietricele pe capotă), cu atât e mai clar că a fost revopsită – posibil chiar avariată grav.
Trebuie făcut neapărat un test-drive, iar dacă totul e OK, treceţi la pasul următor (despre felul cum trebuie să investigaţi maşina, în numărul următor al ProMotor – lista prea lungă, spaţiul prea mic, Tudor e de vină).
8. Pentru a înmatricula maşina, ai nevoie de:
• Carte de identitate sau paşaport
• Asigurare carte verde
• Pentru numărul de înmatriculare provizoriu, vi le recomandăm pe cele roşii, cu valabilitate de 15, 30 sau 90 de zile. Cele galbene au valabilitatea de doar 5 zile, dar sunt mai ieftine.
• Carnet de conducere
9. Dealerul are nevoie de:
• Cartea de identitate a maşinii
• Talon
• Factură
• Verificarea tehnică (TUV)
• Cartea de identitate a clientului
10. Plecarea spre România. Nu uita de vignetă la intrarea în Austria şi Ungaria. Profită de ocazie şi fă cumpărături în aceste ţări, mai ales dacă prinzi sezon de reduceri.
11. Welcome to Romania! Asupra aventurii cu RAR-ul şi cu birocraţia vom reveni în nr. 56. Până atunci, laudă-te din plin la amici cu noua achiziţie cu numere de Germania!