Maşini-mărţişor pentru femei
Modelul este, de departe, cel mai dorit mărţişor pe patru roţi – majoritatea femeilor vor această maşină "roşie ca focul". Datorită faptului că vorbim chiar de premiul concursului promotor.ro, avem oarecum rezerve în privinţa obiectivităţii multor participante care au ridicat în slăvi maşina, dar e clar că vorbim de una dintre cele mai potrivite maşini pentru o femeie.
nr. crt. | Marcă/Model | Preferinţe |
1 | Alfa Romeo 147 | 54 |
2 | Mini (3uşi) | 25 |
2 | VW Golf | 25 |
3 | Alfa Romeo 159 | 19 |
4 | Seat Leon | 16 |
5 | Audi A4 | 14 |
6 | BMW X5 | 12 |
7 | Peugeot 206 | 11 |
8 | BMW Seria 1 | 10 |
8 | Honda Civic | 10 |
8 | VW Beetle | 10 |
9 | Alfa Romeo Brera | 9 |
9 | Audi Q7 | 9 |
9 | Dacia Sandero | 9 |
9 | Peugeot 207 | 9 |
10 | Alfa Romeo GT | 8 |
10 | Audi TT | 8 |
10 | Fiat Bravo | 8 |
Pasiunea revine în forţă, prin impunătoarea berlină Alfa Romeo 159, urmată îndeaproape de spaniolul Seat Leon (care este, de fapt, un Golf mult mai sexy). Câteva din părerile unor participante chiar ne-au făcut să ne întrebăm dacă nu cumva aceste maşini au o putere de seducţie mai mare decât a oricărui Brad Pitt sau Ricky Martin…
La jumătatea acestui top se poziţionează noul Audi A4, o adevărată reuşită din punctul de vedere al marketingului german. Fără a oferi o imagine extravagantă, Audi A4 le seduce pe românce printr-un stil total diferit faţă de modelele precedente – în plus, zdrobeşte pur şi simplu concurenţa bavareză, româncele fiind insensibile la farmecele berlinei BMW Seria 3.
Poziţia a 8-a este împărţită de trei maşini diferite, dar care au un punct în comun: exlclusivitatea. Cea mai "normală" am putea spune că este BMW Seria 1, mezinul familiei bavareze (care are mult mai multe admiratoare în Românie decât Audi A3). Cea mai extravagantă este Honda Civic, aspectul său de OZN şi interiorul high-tech punând pe jar destule femei. Şi când spunem "jar", ne referim şi la cele câteva care şi-ar dori nici mai mult, nici mai puţin decât versiunea Civic Type-R! Iar cea mai… drăgălaşă este, cum altfel, VW Beetle, broscuţa care pare mai mult o jucărie decât o maşină (de remarcat că au fost şi câteva păreri care au apreciat şarmul de acum jumătate de secol al acestei maşini).
Nu putem trece cu vederea prezenţa în acest TOP 10 a modelului Dacia Sandero – am putea spune că, în desenarea maşinii low-cost autohtone, francezii au ţinut seama de faptul că bărbatul este capul familiei, dar femeia este gâtul care controlează capul (a se citi "controlează decizia de cumpărare a maşinii de familie, decizie bazată în primul rând pe considerente estetice").
Pe final de top, regăsim din nou italienii, prin două coupe-uri graţioase, Alfa Romeo Brera şi GT, dar şi prin noua compactă Fiat Bravo, a cărei misiune de redresare a concernului Fiat are succes în mare parte datorită clientelei feminine din Europa.
Surprinde lipsa cu desăvârşire a unor maşini despre care chiar constructorii declară că vizează cu preponderenţă publicul feminin: , Opel Agila, Seat Ibiza, Toyota Aygo sau Citroen Picasso. Nu ştim, însă, dacă este cazul să ne pună pe gânduri faptul că au fost câteva visătoare care au adus în ecuaţie nume precum Bugatti Veyron, Ferrari sau Lamborghini, precum şi concepte (Peugeot 308 RC-Z sau Mazda Ryuga). Până la urmă, întrebarea concursului echivalează cu "ce maşină ai vrea dacă ai câştiga la loto?", deci poarta spre vise este larg deschisă.