Ne-am gândit că ar fi interesant să vedem cam care este dispersia maşinilor preferate de femei, în funcţie de necesităţile sau, de ce nu, fiţele acestora. De aceea, am recurs la împărţirea acestora pe clase, realizând câte un Top 5.
Top 5 Modele de oraş | ||
nr. crt. | Marca/Model | Preferinţe |
1 | Mini (3usi) | 25 |
2 | Peugeot 206 | 11 |
3 | Dacia Sandero | 9 |
Peugeot 207 | 9 | |
4 | Opel Corsa | 7 |
5 | Toyota Yaris | 6 |
VW Polo | 6 |
Fără discuţie, cele mai multe fete vor un Mini în oraş, modelul britanic instalându-se confortabil pe prima poziţie a acestui top. Este urmat de Peugeot 206 şi Dacia Sandero, modelul autohton întrunind acelaşi număr de sufragii ca şi leul mai modern Peugeot 207. Următoarele clasate sunt Opel Corsa şi Toyota Yaris, maşini al căror design este parcă o dedicaţie pentru sexul frumos. VW Polo, deşi mai sobru, reuşeşte să se menţină cot la cot cu maşina japoneză, un mare atu fiind şi sigla VW. Imediat după acesta se situează Skoda Fabia, în timp ce maşini desenate special pentru femei, ca şi Mazda2 sau Citroen C3 se găsesc pe poziţii inferioare.
Top 5 Maşini compacte | ||
nr. crt. | Marcă/Model | Preferinţe |
1 | Alfa Romeo 147 | 54 |
2 | VW Golf | 25 |
3 | Seat Leon | 16 |
4 | BMW Seria 1 | 10 |
Honda Civic | 10 | |
5 | Opel Astra | 7 |
În domeniul compactelor conduce, normal, Alfa Romeo 147, la o distanţă destul de mare de VW Golf. Spiritul latin îl regăsim pe poziţia a treia, datorită lui Seat Leon, în timp ce poziţia a patra este împărţită de mezinul bavarez BWM Seria 1 şi OZN-ul japonez Honda Civic (una dintre participante şi-ar dori modelul Honda Civic Hybrid, ca un răspuns, parcă, la preferinţa alteia pentru Toyota Prius). Pe ultima poziţie a acestui top găsim modelul Opel Astra, care mai este urmat de Audi A3 şi de KIA c’eed.
Top 5 Berline medii şi mari |
||
nr. crt. | Marcă/Model | Preferinţe |
1 | Alfa Romeo 159 | 19 |
2 | Audi A4 | 14 |
3 | VW Passat | 6 |
Ford Mondeo | 6 | |
4 | Audi A8 | 4 |
BMW Seria 5 | 4 | |
Mercedes C-Class | 4 | |
5 | Peugeot 407 | 3 |
Domeniul berlinelor medii este un meci disputat între pasiune (Alfa Romeo 159) şi sobrietate modernă (noul Audi A4), câştig de cauză având italienii. Însă, per total, româncele preferă mărcile teutone când vine vorba de astfel de maşini. Interesant meciul egal între VW Passat şi Ford Mondeo, în timp ce poziţia a patra este împărţită de trei berline premium germane, din clase diferite – ceea ce demonstrează că sunt destule femei interesate de statutul business pe care astfel de automobile le oferă.
Au existat şi foarte puţine familiste amatoare de monovolume, majoritatea acestora optând pentru Opel Zafira, germanii având un un renume mai bun decât Renault sau VW în acest domeniu. Cel mai probabil, româncele sunt atrase mai mult de conceptul SUV, care conferă mai multă siguranţă. Deşi cele mai multe preferinţe, în domeniul maşinilor de teren se îndreaptă către modele Nissan, principalele SUV-uri compacte pe care le vor femeile sunt femininul Hyundai Santa Fe şi compactul Nissan Qashqai, cu acelaşi număr de voturi, urmate de Toyota RAV 4 (modelul japonez nemaifiind febleţea femeilor în acest segment extrem de disputat).
Top 5 SUV-uri de lux | ||
nr. crt. | Marcă/Model | Preferinţe |
1 | BMW X5 | 12 |
2 | Audi Q7 | 9 |
3 | VW Touareg | 5 |
4 | Porsche Cayenne | 4 |
5 | Volvo XC90 | 3 |
Româncelor le place luxul – şi asta se vede foarte bine din visele pe care şi le fac în ce priveşte SUV-urile de lux. Conduce detaşat BMW X5, urmat de cei trei "veri" ai grupului VAG: Audi Q7, VW Touareg şi Porsche Cayenne, maşini care împart aceeaşi platformă tehnică, dar care se adresează unor cliente sensibil diferite. Nu lipseşte din peisaj Volvo XC90, o maşină care inspiră, faţă de BMW X5, mai mult caracter practic.
Top 5 Maşini sport | ||
nr. crt. | Marcă/Model | Preferinţe |
1 | Alfa Romeo Brera | 9 |
2 | Alfa Romeo GT | 8 |
Audi TT | 8 | |
VW Beetle | 8 | |
3 | Ford Mustang GT | 5 |
4 | Audi A5 | 4 |
5 | Hyundai Coupe | 3 |
BMW M3 | 3 |
Chiar şi când vine vorba de fiţe, româncele tot la pasiune se gândesc – adică la Alfa Romeo. Coupe-ul Alfa Romeo Brera se situează în topul preferinţelor fetelor cu pretenţii, iar pe locul doi regăsim tot un model italian, Alfa Romeo GT, cot la cot cu modernul Audi TT şi broasca modernă VW New Beetle. Despre următoarele două modele am fi spus că sunt maşini cu puternice trăsături masculine – prin faptul că se dau în vânt după Ford Mustang şi Audi A5 vor fetele să ne demonstreze că nu sunt mai prejos decât noi?! Prezenţa în top a lui BMW M3 vine ca un argument destul de solid.
Top 5 Maşini decapotabile | ||
nr. crt. | Marcă/Model | Preferinţe |
1 | Alfa Romeo Spider | 7 |
2 | Peugeot 307 CC | 6 |
3 | VW Beetle Cabrio | 5 |
4 | Audi TT Roadster | 3 |
Opel Tigra | 3 | |
5 | Mazda MX-5 | 2 |
Mercedes SLK | 2 | |
Mitsubishi Colt CZC | 2 | |
Peugeot 207 CC | 2 | |
Peugeot 206 CC | 2 | |
smart Roadster | 2 | |
VW Eos | 2 |
Chiar dacă prima poziţie a topului maşinilor decapotabile este ocupată, normal, de Alfa Romeo Spider, coroana cu lauri îi revine neoficial lui Peugeot, care, prin modelele 307, 207 şi 206, în variantele CC, este constructorul favorit al femeilor când vine vorba despre decapotabile cu acoperiş rigid retractabil (coupe-cabrio).
Deci, domnilor şi domnilor, dacă eraţi în dubii privitor la ce maşini îşi doresc femeile (indiferent că e vorba de mărţişor, crăciun, ziua de naştere sau pur şi simplu o toană), promotor.ro v-a oferit un mic ghid bazat pe răspunsurile reale ale reprezentantelor sexului frumos. Dacă ele vor fi mulţumite sau nu de alegerea voastră, asta este o altă problemă – sunteţi pe cont propriu…
Aproape 700 de doamne şi domnişoare au răspuns întrebării din
luna martie: „Ce mărţişor pe patru
roţi ai vrea şi de ce?”, iar acum suntem în
măsură să analizăm puţin răspunsurile lor. Cu alte cuvinte,
promotor.ro le oferă un mic ghid bărbaţilor care vor să le cumpere maşini
consoartelor sau prietenelor…
TOP 10 Mărci preferate |
||
nr. crt. | Marca | Preferinţe |
1 | Alfa Romeo | 131 |
2 | VW | 65 |
3 | Audi | 56 |
4 | BMW | 49 |
5 | Peugeot | 45 |
6 | Mini | 26 |
7 | Fiat | 24 |
Opel | 24 | |
8 | Ford | 19 |
9 | Seat | 18 |
10 | Toyota | 17 |
Deoarece premiul acestui concurs a fost un weekend cu Alfa
Romeo 147, oferită de Autoitalia, nu
ne miră faptul că Alfa Romeo ocupă prima poziţie în clasamentul
preferinţelor descendentelor Evei. Însă, chiar dacă răspunsurile
multor femei nu ar fi fost influenţate de acest premiu, suntem
siguri că Alfa Romeo ar fi rămas tot prima, dar nu la o distanţă
aşa de mare.
Pasiunii italiene îi succede seriozitatea teutonă, VW, Audi şi BMW
ocupând locurile 2, 3 şi 4 în acest top al preferinţelor feminine
pentru mărci – până la urmă, chiar şi femeile ne demonstrează că,
teoretic, suntem o naţiune auto cu pretenţii filogermane.
Volkswagen se pare că face multe maşini dedicate mămicilor sau
tinerelor pragmatice, în timp ce Audi triumfă asupra lui BMW –
femeile care vor maşini premium sunt mai atrase de stilul în
general sobru al siglei cu patru cercuri decât de caracterul
nonconformist al siglei alb-albastre.
Poziţia a cincea în Top 10 al mărcilor preferate îi revine
şarmului franţuzesc, personalizat de leul Peugeot. Designul impus
în ultimul deceniu face din modelele mărcii franceze adevăraţi
magneţi pentru femei, spre invidia britanicilor, a căror marcă Mini
se clasează imediat după, pe poziţia a şasea. Este adevărat, doar
renumele şi charisma lui Mini au mai rămas britanice, pentru că, în
rest, vorbim de tehnică germană, de la BMW.
Restul poziţiilor din acest top le revin unor conscuţi constructori
generalişti europeni: Fiat devansează Opel, confruntarea între cele
două mărci fiind, în primul rând, în domeniul designului – deşi
ambele mărci propun modele fresh şi foarte atractive, italienii
plusează prin spiritul latin, care face diferenţa. Interesante
poziţiile următoare, Ford fiind talonat îndeaproape de Seat – dacă
modelele germane inspiră mai mult încredere şi seriozitate, cele
spaniole fac „ravagii” în rândul amatoarelor de forme pasionale (nu
este de mirare, doar vorbim de acelaşi Walter da Silva, designerul
care a venit la Seat de la Alfa Romeo).
Relativ surprizătoare este clasarea pe ultima poziţie a
japonezilor de la Toyota, care, deşi în ultimii ani au conceput
multe modele parcă special targetate spre publicul feminin, se pare
că încă nu şi-au câştigat o notorietate aşa de mare în rândul
româncelor. Tot surprinzătoare poate fi considerată şi poziţionarea
mărcii autohtone Dacia, pe poziţia a 11-a, după Mercedes, Nissan,
Honda şi Hyundai, dar înaintea unor mărci cu experienţă mult mai
mare în domeniul maşinilor dedicate femeilor: Mazda, Volvo, Citroen
sau Renault.
Pracitc, participantele la concursul promotor.ro au cuprins în
răspunsurile lor aproape toate mărcile cunoscute. Totuşi, dacă
lipsa din listă a unor mărci de prestigiu precum Bentley, Rolls
Royce sau Maybach poate fi trecută cu vederea, ne miră destul de
mult cum de nu a fost absolut deloc luată în seamă Lancia – deşi
marca italiană „respiră” prin toţi porii că le este dedicată
femeilor. Pentru românce, Lancia cam are rolul surorii nebăgate în
seamă, faţă de Alfa Romeo şi Fiat.
Dar să vedem, în continuare, cam ce modele îşi doreşte mai exact
sexul frumos în România.