Sintetizând analiza influenţei pe cele 6 criterii a maşinilor electrice, pe benzină şi diesel, specialiştii care au realizat acest amplu studiu au realizat următorul grafic, din care se pot observa cu uşurinţă avantajele maşinilor electrice faţă de cele cu motoare termice (în condiţiile din Franţa, pentru moment):
Singurul domeniu în care maşinile electrice sunt, în acest moment, mai dezavantajate decât maşinile cu motoare termice ţine de contribuţia la acidificare – maşinile electrice influenţează mai mult apariţia ploilor acide decât o fac maşinile convenţionale. În rest, cu exepţia impactului similar în privinţa consumului de energie primară totală, maşinile electrice au un avantaj major faţă de maşinile pe benzină şi diesel din punct de vedere al influenţei asupra mediului.
Fără a încerca să demonizeze motoarele cu ardere internă sau să scoată în evidenţă maşinile electrice cu tot dinadinsul, acest studiu şi-a propus identificarea problemelor domeniului maşinilor electrice şi încearcă să dea un răspuns factorilor de decizie în privinţa măsurilor care trebuie luate în viitorul apropiat.
Prin urmare, ţinând seama de trendurile din industrie şi de măsurile luate la nivel guvernamental pentru combaterea poluării, specialiştii au realizat şi o proiecţie pentru anul 2020 a ”rivalităţii” între maşinile electrice şi cele convenţionale:
Conform acestui tabel, în cazul maşinilor electrice nu e probabil să vedem îmbunătăţiri radicale ale tehnologiei, principalul aspect pe care producătorii de baterii urmează să pună accentul fiind scăderea influenţei la fenomenul de acidificare (contribuţia la apariţia ploilor acide), în paralel cu reducerea influenţei la producerea smogului.
În cazul maşinilor cu motoare termice, noile idei (precum downsizingul, sistemele start/stop, reducerea masei totale sau adoptarea pe scară largă a propulsiei hibride-electrice) urmează să scadă, mai mult sau mai puţin, poluarea.
Însă aceiaşi specialişti remarcă faptul că, în cazul motoarelor diesel, noile norme anti-poluare nu sunt de natură să rezolve două criterii importante: acidificarea şi eutrofizarae apei, cauzate în primul rând de emisiile de NOx.
(pentru mai multe detalii, citiţi studiul complet realizat de ADEME)
Iar acum, noi vă întrebăm ce impresie v-a lăsat acest studiu:
CUM SUNT MAŞINILE ELECTRICE FAŢĂ DE CELE PE BENZINĂ ŞI DIESEL?