Maşini electrice vs. maşini benzină vs. maşini diesel. Care merită?

Autor: Iulian Dnistran 10 dec. 2013 Dosar & Analize

4. Contribuţia la acidificare (cât de mult contribuie poluarea auto la ploile acide)

Accentul pus pe emisiile CO2 îi face pe mulţi să uite de influenţa celorlalţi compuşi chimici proveniţi din arderea combustibililor fosili. Ploile acide, care afectează drastic plantele, dar şi animalele, sunt cauzate în principal de emisii de SO2 (dioxid de sulf) şi de azot (NOx).

Vorbim de compuşi de care se fac ”vinovate” atât maşinile electrice, dar şi maşinile cu motoare cu ardere internă. În primul caz, în faza de extracţie şi procesare a cobaltului şi nichelului necesar bateriilor electrice, emisiile de SO2 au un cuantum important. În al doilea caz, emisiile de SO2 şi NOx sunt puse pe seama procesării petrolului în rafinării, în timp ce arderea combustibililor în motoare duce la emisii NOx importante (mai ales în cazul dieselului).

Principial, maşinile electrice contribuie mai mult la apariţia ploilor acide decât maşinile pe benzină şi diesel. Totuşi, cantitativ, influenţa emisiilor de SO2 şi NOx provenite de la maşini, fie ele electrice sau cu motoare termice, este mult mai mică decât a altor ramuri ale transporturilor şi industriei.

Specialiştii consideră că e cazul unei evoluţii importante în tehnologia bateriilor, care să utilizeze materiale pentru a căror producere şi procesare să nu mai fie nevoie de tehnologii poluante. Chiar dacă, în acest moment, bateriile pe bază de nichel şi cobalt sunt reciclabile în proporţie de 90%, cererea în următorii ani va creşte exponenţial, ceea ce ar trebui să fie un semnal de alarmă.

Un nou criteriu, PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide