Volkswagen Passat (2005-2010)
Deşi Golf-ul este cel mai popular model cu siglă VW, generaţia Passat B6 e considerată cea mai bună afacere la ora actuală în domeniul second hand, mai ales în rândul celor care vor o maşină germană. Acest Passat este primul care nu mai împarte platforma tehnică cu vărul de concern Audi A4, ci se bazează pe soluţii tehnice întâlnite şi la VW Golf 5 (motoarele sunt transversale).
Generaţia Passat care a rupt tradiţia aspectului (prea) sobru şi care a adus un aer de prospeţime numelui Passat
Ca design, Passat B6 a renunţat la morgă în favoarea unui stil mai dinamic, oarecum mai tineresc, în timp ce habitaclul rămâne un exemplu de finisaje de calitate şi atenţie la detalii. De asemenea, caracterul pragmatic este la cote înalte, Passat-ul oferind un portbagaj generos, precum şi mult spaţiu pentru pasageri, mai ales pe banchetă.
VERSIUNI ŞI MOTORIZĂRI
Gama de motoare este suficient de mare. Dintre cele pe benzină se poate alege cel de 1,6 litri şi 102 CP (anemic la viteze ridicate şi încărcare mare) şi FSI-ul de 2,0 litri şi 150 CP (sau chiar 200 CP cu turbo), mai bine adaptat cerinţelor celor care folosesc mult autostrăzile. Pentru cei cu dare de mână există şi varianta sport R36, cu motor VR6 de 3,6 litri şi 280 CP – e clar că nu vorbim de o variantă pentru familişti…
Passat B6 emite pretenţii, deci i se potrivesc motoarele mai mari (2.0 FSI de 150 CP şi 2.0 TDI de 140 CP). Există, însă, şi propuneri mai economice, acceptabile ca performanţe
La capitolul diesel, cel mai mic oferit este un 1.9 TDI de 105 CP, oferind un compromis rezonabil între performanţe şi costuri, însă cel mai popular TDI pe Passat este cel de 2,0 litri, oferit în două versiuni de putere: 140 CP şi 170 CP. Versiunea de 140 CP este la mare căutare mai ales pe varianta de caroserie break (Variant), dar atenţie, multe modele au făcut parte din flote şi au un rulaj foarte mare.
PROBLEME UZUALE
Principial, fiabilitatea acestei generaţii Passat este considerată exemplară, iar modelele cu un rulaj foarte mare (peste 250.000 km) nu suferă de defecţiuni prea dese şi costisitoare. Cele mai importante probleme se referă la motoarele 2.0 TDI de 170 CP şi ţin de injectoare şi turbină, uneori chiar şi de garnitura de chiulasă – însă nu sunt probleme aşa de des întâlnite.
Cu excepţia TDI-ului de 2,0 litri, Passat B6 se laudă cu un nivel foarte scăzut al problemelor tehnice. Ceva mai dese pot fi bătăile de cap electrice şi electronice
Passat-ul B6 este ”bântuit” de probleme mai mărunte, care, chiar dacă nu sunt foarte costisitoare, pot provoca un stres continuu prin neremedierea la timp. Vizate sunt sistemul de frânare (în special etrierii şi uzura inegală a discurilor de frână), bucşele suspensiei spate (în special dacă s-a încărcat excesiv maşina) sau diversele sisteme electronice (în special climatizarea automată şi instalaţia multimedia).
PREŢURI ŞI RULAJ
Având o bună reputaţie în spate, atât a numelui modelului, cât mai ales a brandului, VW Passat B6 e o maşină nu tocmai accesibilă. Motorul pe benzină de 1,6 litri e mai puţin căutat, deci la circa 5.000 de euro se pot găsi modele cu cel puţin 150.000 km la bord, în timp ce motorul 2.0 FSI se găseşte rar în această marjă de preţ, de obicei având mult peste 200.000 km.
Passat-ul nu e ieftin: pe la 5.000 de euro se găsesc modele cu rulaj măricel sau motorizările mai anemice, la un rulaj rezonabil
În ce priveşte dieselurile, oferta este mai bogată, dar sub 5.000 de euro e greu de găsit un model în stare perfectă, care are mai puţin de 250-300.000 km. În mod interesant, diferenţele de preţ între 1.9 TDI şi 2.0 TDI sunt nesemnificative, în majoritatea cazurilor TDI-ul de 2,0 litri necesitând o verificare mai amănunţită.