Maşinile cu cutie de viteze automată erau simbolul confortului suprem şi al luxului. Însă în ultimii ani au apărut din ce în ce mai multe astfel de modele mai accesibile, sub 20.000 euro, sau chiar sub 10.000 de euro pentru transmisiile robotizate. Oferta motoarelor diesel asociate cu transmisii automate (sau manuale robotizate) a crescut vertiginos. Aceste modele combină eficienţa maşinii din punct de vedere al consumului, cu un confort sporit în conducere, totul însă pentru un preţ mai mare.
Cutia de viteze automată nu este rezervată neapărat maşinilor lente şi relaxante. Multe dintre cele mai respectate maşini sportive de astăzi utilizează un sistem sofisticat, care cuprinde dublu ambreiaj şi sisteme hidraulice cu acţiune rapidă, pentru a schimba automat viteza.
1. Dacia Duster – Automată cu dublu ambreiaj – 16.900 euro
Când a fost lansat în 2010, Duster a luat piaţa europeană cu asalt. Până atunci un SUV 4×4 costa de la 20.000 de euro în sus cu o echipare decentă, iar automobilele capabile de off-road deja începeau să fie tot mai puţine. În prezent, un Duster cu transmisie automată costă 16.900 de euro.
2. smart fortwo – Automată cu dublu ambreiaj – 14.280 euro
smart ForTwo este un model de clasă mini, dedicat traficului urban, ceea ce explică şi motoarele sub 1,0 litri – prin urmare, performanţele nu sunt un atu al acestor maşini. ModelulForTwo este destul de exclusivist.
3. Skoda Fabia – Automată cu dublu ambreiaj – 14.611 euro
Skoda Fabia cu preţuri de pornire de aproximativ 14.000 euro, dar şi cu valori ale consumului mediu teoretic foarte optimiste – de exemplu, motorul turbo 1.0 TSI de105 CP asociat cu DSG le conferă acestor modele consumuri medii denumai 4,3 litri/100 km. Majoritatea modelelor cu cutie automată mai ieftine de 15.000 euro au consumuri medii în jurul valorii de 6litri/100 km, maşinile cu cutii manuale robotizate având un uşoravantaj ca economie de combustibil.
4. Fiat Tipo – Automată – 15.095 euro
Concurentul italian al lui Logan, Fiat Tipo poate fi cumpărat şi cu transimise automată. Noul Fiat Tipo a fost lansat oficial la începutul lui 2016 în cadrul Salonulului Auto de la Istanbul, şi ni se prezintă ca un sedan compact care vine ca o continuare a modelului Linea. Tipo a fost proiectat în Italia, de către Centro Stile Fiat, şi dezvoltat în Turcia, împreună cu Tofas R & D, unul dintre cele mai mari centre de cercetare şi dezvoltare din domeniu. Tipo costă 15.095 euro cu transmisie automată, iar consumul mixt anunţat de producător este de 6.3 litri la suta de km.
5. Volkswagen Polo – Automată cu dublu ambreiaj – 15.568 euro
Cu toate că nu mai e la prima tinereţe, Polo este în continuare o alegere foarte bună în segmentul hatchback-urilor subcompacte. E matur şi echilibrat, iar aceste două calităţi l-au propulsat în topul preferinţelor clienţilor europeni vreme de aproape 40 de ani.
6. Opel Corsa – Automată – 14.290 euro
Prin prisma versatilităţii, dată de gama amplă de motorizări şi de pachetul tehnologic bogat, Opel Corsa rămâne un competitor serios în segmentul B, pretându-se tuturor buzunarelor. Preţurile pentru Corsa încep de la 11.360 euro, însă cel mai accesibil Opel cu transmisie automată costă 14.290 euro.
7. Peugeot 208 – Automată – 17.030 euro
Modelul în cauză face parte din clasa mini şi provine din Franţa: Peugeot 208 1.2 are un preţ depornire de 13.163 euro. Nivelul de echipareal acestei versiuni este Allure auto, unul aproape full din punct de vedere aldotărilor. Modelele având cutii de viteze robotizate au consumuri medii teoretice optimiste, de până la 5,5 litri/100 km, întimp ce maşinile cu cutii automate convenţionale prezintă valorimai mari.