Maşini cu 7 locuri: SUV-uri şi crossovere compacte
În mod normal,
Nissan Qashqai se situează la limita
inferioară a SUV-urilor şi crossoverelor compacte, având o
lungime sub 4,4 metri, faţă de media segmentului, de circa 4,5
metri. Prin urmare, mai mult de 5 locuri nu pot fi oferite de
această maşină.
Însă japonezii au găsit soluţia: alungirea maşinii. Astfel,
Nissan Qashqai+2 câştigă nu mai puţin
de 21 de centimetri în lungime, ceea ce a permis montarea
a încă două scaune în portbagaj. Faţă de celelalte SUV-uri compacte
cu care se poate compara direct (Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai
ix35 sau VW Tiguan), Qashqai+2 este singurul care oferă 7
locuri.
Crossoverul japonez are un preţ de pornire de 19.780
euro cu TVA, valabil pentru motorizarea pe benzină de 1,6 litri şi
tracţiunea 4×2, în timp ce dieselul 2,0 dCi DPF 150 CP cu
tracţiune faţă porneşte de la 25.790 euro (versiunea 4×4 porneşte
de la 26.206 euro). Cu alte cuvinte, preţuri foarte interesante
pentru acest pachet aproape complet, mai ales prin prisma lipsei
concurenţei directe.
http://cache.apropo.ro/4c7e5bf639685/videoplayer.swf?key=9f1223a0e387f8d0b4aeeaadd49d36fa
Nissan
Qashqai+2 – masini de familie cu 7 locuri de pe tare.ro
Revenind la dimensiunile lui Qashqai+2, pe lângă lungimea de
4,54 metri vorbim de un ampatament de 2,76 metri, cu 13 cm
mai mult decât un Qashqai normal. La prima vedere, pare
insuficient pentru a putea adapta încă două locuri în portbagaj,
dar uite că japonezii au reuşit acest lucru. Cât de bine, vedem în
continuare.
ridică spătarele scaunelor din spate, ascunse în podeaua
portbagajului, se observă că spaţiul disponibil pentru
acestea e destul de mic (dat fiind că înălţimea interioară
a lui Qashqai e mai mică decât a concurenţilor), iar dimensiunile
celor două locuri sunt reduse.
Accesul la locurile din spate este rezolvat în mod destul de
fericit prin rabatarea şi culisarea facilă a banchetei de
pe rândul al doilea. Atenţie, Qashqai+2, fiind o maşină
japoneză, are fracţiunea mai mică a banchetei pe partea stângă, nu
pe cea dreaptă, spre trotuar – prin urmare, este necesar ca doi
pasageri de pe banchetă să iasă pentru ca să poată urca cineva pe
scaunele din spate.
O dată ajuns pe locul din spate, se remarcă în primul rând
dimensiunile foarte mici ale şezutului şi spătarelor, dacă
ocupanţii sunt două persoane adulte. Copiii până în 10-12
ani au loc suficient în mod normal, dar, dacă bancheta de pe al
doilea rând este dată maxim în spate, nici aceştia nu mai au spaţiu
pentru genunchi.
am remarcat un lucru foarte pozitiv: nu este nevoie ca
bancheta să fie dată prea mult în spate, deoarece distanţa
faţă de spătarele scaunelor celor din faţă este foarte mare.
Practic, reglându-mi scaunul şoferului pentru constituţia mea, am
reuşit să poziţionez bancheta de pe rândul doi astfel încât nu doar
să am suficient de mult loc pentru picioare, dar şi pentru a-mi
lăsa loc la limită pentru genunchi pe scaunele de pe al treilea
rând.
Cu siguranţă, cei care au nevoie de locurile
suplimentare pentru copiii mici nu vor găsi minusuri
majore. Totuşi, trebuie să remarcăm două aspecte:
înălţimea la care trebuie ridicat piciorul ca să intri în spate
este destul de mare, deci în majoritatea cazurilor va fi nevoie de
ajutor suplimentar pentru cei mici; şezutul scaunelor este
cam tare, ceea ce va presupune pauze dese la drumurile mai
lungi (păcat, deoarece suspensia amortizează bine denivelările,
chiar şi cele mai mari).
maşină, este normal ca spaţiul pentru bagaje să fie foarte mic, în
jur de 130 de litri – dacă mergeţi la picnic în familie
(tata, mama, doi bunicii şi trei copii), este loc pentru grătar,
alimente şi un sac de cărbuni. Rabatarea scaunelor spate lasă un
spaţiu pentru portbagaj destul de bun, de 450 de litri, cu doar 50
de litri mai mult decât la un Qashqai normal.
Iar, dacă se rabate şi bancheta de pe rândul al doilea, rămâne
un volum util de circa 1.520 de litri, la acelaşi nivel cu
modelul Qashqai normal. Dacă ar exista posibilitatea
scoaterii facile a celor două scaune din spate, portbagajul ar fi
mai mare, dar Nissan Qashqai+2 nu îşi propune să rivalizeze, în
materie de caracter util, cu
Fiat Doblo, de exemplu.
CONCLUZIE:
Deşi cele două locuri suplimentare pe care le oferă
Nissan Qashqai+2 sunt mai mult nişte strapontine, indicate
doar pentru copii, crossoverul japonez reuşeşte să ne convingă,
fiind un pachet excelent pentru cei cu familii numeroase.
Qashqai+2 2.0 dCi All Mode Visia are un preţ de pornire de 26.206
CP, în condiţiile în care vorbim de un crossover deloc
timid în afara şoselelor, care oferă un motor diesel potent,
tracţiune integrală şi un nivel de echipare foarte bogat.
Plus, bineînţeles, două locuri suplimentare, pentru copii.
Faţă de un Qashqai având acelaşi motor şi acelaşi nivel de
echipare, diferenţa de preţ se cifrează la circa 2.000
euro, ceea ce, dacă sunt foarte rare situaţiile în care ai
avea neoie de 7 locuri, poate părea destul de mult pentru două
strapontine suplimentare şi doar 50 de litri în plus la portbagaj
(în configuraţia cu 5 locuri).
Însă, în domeniul maşinilor de familie cu 7 locuri, găsim că
Nissan Qashqai+2 devine o propunere extrem de
tentantă, care ar putea fura cu uşurinţă clienţi din
celelalte segmente, fiind o maşină polivalentă.