Maşini cu 7 locuri: SUV-uri medii

Publicat: 02 09. 2010, 17:15

This browser does not support the video element.

Modelul
Chevrolet Captiva
a fost lansat pe
piaţă în 2006
, intrând într-un domeniu SUV deja dominat de
modele cunoscute, cum ar fi Toyota RAV4, Hyundai Santa Fe sau
Nissan X-Trail. Practic, modelul coreenilor nu a venit cu nimic
nou, principalul avantaj ţinând de un raport foarte bun
preţ/echipare.

În curând, Captiva va primi un
facelift
, care va avea premiera probabil chiar
la Salonul Auto Paris 2010,
însă nu cred că acesta va afecta în vreun fel cele două locuri
suplimentare pe care le oferă SUV-ul coreean în portbagaj.

Oricum, Captiva are de înfruntat concurenţi
redutabili
, care, la rândul lor oferă, standard sau
opţional, cele două locuri de pe al treilea rând. Mai întâi, este
vorba despre conaţionalii
Hyundai Santa Fe
sau KIA Sorento, iar apoi de
Mitsubishi Outlander
, cu omologii săi francezi Citroen
C-Crosser şi Peugeot 4007.

În România, Chevrolet Captiva este oferit standard în versiunea
cu 7 locuri, având un motor diesel de 2,0 litri şi 150 CP şi un
nivel de echipare de bază foarte bogat. Preţul de pornire
este şi el pe măsură, pornind de la 30.055 euro (cu TVA
inclus)
.

http://cache.apropo.ro/4c7f754d90172/videoplayer.swf?key=09c24a28c82d10a9bcb37e44ed8fc965

Chevrolet
Captiva – masini de familie cu 7 locuri
de pe tare.ro

Dimensional, Chevrolet Captiva este un SUV generos, de
categorie medie
, având o lungime de 4,63 metri, o lăţime
de 1,85 metri şi o înălţime de 1,72 metri. Prin urmare, cote care
asigură montarea a încă două scaune, mai ales că ampatamentul este
unul bun, de 2,7 metri.

Scaunele din spate sunt
integrate în podeaua portbagajului
, fiind foarte uşor de
„montat”: pur şi simplu se ridică spătarul. În acest moment se
observă că spătarul este înalt, dar şi lat, ceea ce promite locuri
spaţioase. O menţiune pentru ideea bună a tetierelor, care se
înclină automat când tragi de mâner pentru a rabata spătarul.

Pentru accesul în spate, trebuie rabatată bancheta de pe rândul
al doilea în prealabil. Din fericire, manevra se realizează
dintr-o singură mişcare
: este suficient să tragi de
clapeta de pe spătar pentru ca acesta să se rabateze (cam violent,
dar nu e cazul de panică), iar un arc va trage şi şezutul la
verticală. Foarte comod.

Astfel, se degajă mult loc pentru accesul la locurile din spate,
un alt lucru de apreciat fiind faptul că nu trebuie ridicat
piciorul aşa de mult
cum ne-am aştepta, dat fiind că
vorbim despre un SUV. Totuşi, atenţia la „călcâiul lui
Ahile”: suporţii de prindere ai banchetei
sunt cam
ascuţiţi şi proeminenţi, deci la intrarea sau ieşirea de pe
locurile de pe al treilea rând, grijă la coate sau, de ce nu, să nu
vă agăţaţi hainele.

O dată aşezat pe scaunele din
spate, realizezi că suntem departe de ideea de strapontină.
Sunt două locuri suficient de generoase pentru persoanele
adulte
, atât şezutul, cât şi spătarul având suprafaţă
mare, iar textura materialului este destul de moale. Nu sunt
probleme cu spaţiul la cap, iar senzaţia de claustrofobie este mult
diminuată, datorită geamurilor corect dimensionate.

Totuşi, se remarcă un mic inconvenient: şezutul este
plasat foarte aproape de podea
, aşa încât genunchii vor fi
ţinuţi mai sus decât dacă ai sta pe un scaun normal. De asemenea,
spătarul banchetei este aproape vertical, prin urmare poziţia în
spate nu e chiar confortabilă, chiar dacă spaţiu este
suficient.

Acest inconvenient se remarcă în mers, mai ales pe drumuri
deteriorate, şocurile fiind transmise direct coloanei, pe
verticală
. Pe drumuri normale, suspensia absoarbe bine
şocurile (doar la nivel auditiv este ceva mai deranjantă), iar
scaunele sunt, din fericire, suficient de moi. Totuşi, la drumuri
mai lungi, sunt necesare pauze de dezmorţire după câteva zeci de
kilometri.

Dacă vorbim despre pasagerii care nu au
încă vârsta pentru buletin, aceste probleme se diminuează
substanţial. Eventual poate deveni o mică problemă claustrofobia,
deoarece vizibilitatea în faţă pentru copii sau persoanele de
statură foarte mică este clar obturată de spătarul banchetei de pe
rândul al doilea.

Cu 7 locuri, portbagajul lui Chevrolet Captiva este mai mic de
100 de litri, dar măcar are o formă geometrică destul de bună.
Plasa pentru bagaje se dovedeşte o idee inspirată,
mai ales dacă vorbim de bagaje îngrămădite, care ar putea să cadă
la deschiderea hayonului. Dacă rabatăm scaunele din rândurile doi
şi trei, obţinem un spaţiu de 1.500 de litri, foarte util pentru
cazurile când avem lucruri voluminoase de transportat.

CONCLUZIE:

Chevrolet Captiva este un exemplu foarte bun de habitabilitate
pentru 7 persoane în domeniul SUV-urilor medii, spaţiul pe
locurile din spate depăşindu-ne aşteptările
. Totuşi,
inginerii au fost nevoiţi să facă nişte compromisuri ţinând de
confort, deci nu-i putem acorda nota 10 SUV-ului coreean pentru
locurile din spate.

Pentru escapade mai scurte, de exemplu un picnic la munte la
maxim 100-200 km distanţă, Captiva se dovedeşte o alegere foarte
bună, demonstrând că SUV-urile pot prelua suficient de bine
şi „îndatoririle” monovolumelor
.

Este adevărat, vorbim de un preţ situat chiar la limita celor
30.000 euro, pe care am impus-o de la început, dar care este
justificat de motorizare, dotări şi, mai ales, spaţiul pentru cei 7
pasageri. Oricum, şi restul concurenţilor tot în această zonă se
învârt ca preţ, diferenţele fiind date de nivelurile de
echipare.

VEZI TOATE EPISOADELE DOSARULUI „MAŞINI
CU 7 LOCURI”