Maşini cu 7 locuri: monovolume compacte

Publicat: 30 08. 2010, 17:00

This browser does not support the video element.

Pe piaţa auto europeană, sunt 10
constructori care oferă monovolume compacte cu 7 locuri (standard
sau opţionale). În România, însă, putem alege doar dintre 7
modele (
vezi
aici
), deoarece
Chevrolet Orlando
urmează să fie lansat de-abia în toamnă la
Salonul
Auto Paris 2010
, iar
Ford Grand C-Max
şi
Volkswagen Touran facelift
încă nu au fost lansate pe piaţa
autohtonă.

http://cache.apropo.ro/4c7bbf0e0d850/videoplayer.swf?key=a1f223d93e8cc0a8616d1fa50fe86a2a


Renault Grand Scenic – monovolume compacte cu 7 locuri
de pe
tare.ro

Dintre aceste modele, a fost disponibil pentru analiza
noastră

Renault Grand Scenic
. Acesta este „fratele”
puţin mai lung al lui
Scenic
, oferind standard două locuri suplimentare în portbagaj.
În România, este oferit strict cu motorul diesel 1.9 dCi de 130 CP
(atât Euro 4, cât şi Euro 5) şi un nivel de echipare foarte bogat,
Privilege. Prin urmare, preţul de pornire este de 20.400
euro
.

Dimensional, Renault Grand
Scenic depăşeşte 4,5 metri
, fiind mai voluminos decât
majoritatea monovolumelor compacte de pe piaţă. Însă în trafic
urban se dovedeşte suficient de manevrabil, iar vizibilitatea este
foarte bună. Prin urmare, vorbim de o maşină cu 7 locuri care poate
fi utilizată atât zilnic, dar şi în concedii.

Cele două locuri din spate sunt oferite standard, fiind
individuale şi având un sistem inteligent de rabatare

atunci când sunt ridicate, eliberează un spaţiu suficient de mare
sub ele, contribuind la obţinerea uneia din cele mai bune valori
pentru portbagaj în configuraţia cu 7 locuri.

Pe de altă parte, este clar că, dacă maşina este ocupată de 7
persoane, cei 200 de litri sunt insuficienţi pentru a pleca în
vacanţă sau concedii fără a apela la un portbagaj suplimentar sau,
de ce nu, o mică rulotă. Prin urmare, cele două locuri
suplimentare trebuie înţelese ca fiind utile pentru transportul în
situaţii speciale a încă doi pasageri
, de preferat pe
distanţe mai scurte.

În proba noastră practică am remarcat
faptul că scaunele din spate sunt doar suficiente pentru persoanele
adulte, pretându-se mai mult transportului copiilor sau al
celor cu o înălţime mică şi o constituţie slabă
. Din
fericire, spaţiul la cap este destul de generos, iar geamurile din
spate au o suprafaţă vitrată generoasă, aşa încât condiţiile de
călătorie sunt bune.

Singurul inconvenient ţine de spaţiul pentru genunchi, acesta
fiind foarte mic dacă scaunele de pe rândul al doilea este dată la
maximum în spate. Totuşi, se poate găsi un compromis
suficient de bun
dacă scaunele de pe rândul din mijloc
sunt trase ceva mai în faţă.

La drum, se observă, mai ales pe drumurile din România,
că scaunele suplimentare nu sunt destul de moi
, aşa încât
ocupanţii acestora cu siguranţă vor reclama distanţe mai scurte de
călătorie – recomandăm pauze la măcar 50 km în cazul drumurilor
lungi.

Accesul la cele două scaune suplimentare se dovedeşte
facil
, deşi copiii mai mici sau persoanele care se mişcă
mai greu (de exemplu, o bunicuţă mai mărunţică) vor avea nevoie de
ajutor pentru a ridica piciorul. Din fericire, scaunul de pe rândul
al doilea se rabate foarte uşor, în două mişcări, fiind uşor de
manipulat.

Faptul că scaunele din spate nu sunt demontabile nu ne
deranjează, deoarece spaţiul total, în cazul rabatării scaunelor de
pe rândul al doilea şi al treilea, ajunge la un maxim de
aproape 1.900 de litri
, Grand Scenic situându-se printre
cei mai încăpători cărăuşi în segmentul său.

CONCLUZIE:

Putem afirma că
Renault Grand Scenic
este un bun
exemplu pentru monovolumele compacte cu şapte locuri
. Se
dovedeşte o maşină care se pretează la utilizarea zilnică, nu doar
la voiajele lungi, având un foarte bun caracter practic.

Scaunele din spate, însă, este recomandabil să fie
folosite pentru transportul copiilor sau a persoanelor de statură
mică
, pentru adulţi fiind utile doar în situaţii de
urgenţă şi pe distanţe foarte scurte. De altfel, este o concluzie
care se aplică, mai mult sau mai puţin, şi celorlalte modele
concurente.

Prin urmare, dacă aveţi multe ocazii în care trebuie să
„plimbaţi” mulţi prichindei sau, de ce nu, bunicii şi copiii mici,
Renault Grand Scenic este un răspuns foarte bun pentru aceste
necesităţi. Mai ales că preţul este unul foarte bun pentru cele 5+2
locuri pe care maşina le oferă, lucru de apreciat şi prin prisma
nivelului de echipare generos.

VEZI TOATE
EPISOADELE DOSARULUI „MAŞINI CU 7 LOCURI”