În acest interval de preţ avem la dispoziţie 7 modele de
maşini automate, dintre care smart ForTwo propune două versiuni de
motorizare. Însă trebuie făcută o precizare: trei dintre
aceste modele beneficiază de cutii automate convenţionale (Suzuki
Splash, Chevrolet Aveo şi Renault Clio), primele patru având cutii
manuale robotizate.
smart ForTwo şi
Toyota Aygo sunt modele de clasă mini, dedicate
traficului urban, ceea ce explică şi motoarele sub 1,0 litri – prin
urmare, performanţele nu sunt un atu al acestor maşini. Modelul
ForTwo este destul de exclusivist, fiind mult mai scurt decât Aygo
şi oferind strict două locuri şi un portbagaj liliputan.
Cine vrea spaţiu interior mai mare, poate apela la restul
modelelor, care fac parte din clasa mică. Dintre acestea,
vechea generaţie Chevrolet Aveo este
oferită în versiunea sedan, cu un portbagaj generos, de
400 de litri, însă, pe de altă parte, vorbim de o maşină învechită
din punct de vedere tehnic, fiind recent înlocuită cu un
total nou Aveo.
De altfel, toate aceste modele
de clasă mică sunt aproape de finalul carierei, ceea ce,
pe de altă parte, poate însemna o bilă albă în privinţa
fiabilităţii, majoritatea „problemelor tinereţii” fiind de domeniul
trecutului – un aspect foarte important, dat fiind folclorul
conform căruia cutiile de viteze automate sunt mai problematice,
având costuri de reparaţie mult mai mari.
Modelele având cutii de viteze robotizate au consumuri
medii teoretice optimiste, de până la 5,5 litri/100 km, în
timp ce maşinile cu cutii automate convenţionale prezintă valori
mai mari –
Renault Clio, care are cel mai mare şi mai puternic motor, are
un consum mediu de aproape 8 litri/100 km.
În privinţa nivelurilor de echipare aferente acestor preţuri de
bază, pachetul de siguranţă este unul corect, toate modelele având
ABS şi dublu airbag standard – de remarcat modelul
Suzuki Splash, care standard oferă şi
ESP sau airbaguri laterale şi cortină. De altfel, ca şi
echipament standard, nivelul GS este foarte bogat în cazul lui
Splash, fiind urmat de Clio, Corsa şi Grande Punto, unde trebuie
apelat şi la lista de opţionale pentru a ajunge la un nivel similar
de echipare.
Să vedem în
continuare ce maşini automate sunt oferite în intervalul 12.500 –
15.000 euro
Deşi pare aproape incredibil, există maşini noi cu cutie
automată mai ieftine de 10.000 euro. De fapt, e vorba de
un singur model, iar soluţia tehnică nu este o cutie automată
propriu-zisă, ci una manuală robotizată (ambreiajul este acţionat
automat, nemaifiind nevoie de a treia pedală).
Modelul în cauză face parte din clasa mini şi provine din
Franţa:
Peugeot 107 1.0 E BVMP are un preţ de
pornire de 9.253 euro (obţinut prin reducerea de 1.426
euro aplicată de importator în această vară). Nivelul de echipare
al acestei versiuni este TWO, unul corect din punct de vedere al
dotărilor, pe lista de opţionale regăsindu-se aerul condiţionat
manual sau radio-CD-ul.
Faţă de versiunea cu o cutie manuală clasică, acest
model costă cu 546 euro mai mult, o diferenţă pentru care
primeşti un „pitic” de oraş care te scapă de un mare stres în cazul
traficului aglomerat, specific oraşelor mari, în condiţiile unui
consum urban teoretic de 5,5 litri/100 km (cu 0,1 litri/100 km mai
mult decât versiunea manuală).
Să vedem în
continuare modelele cu preţuri de bază între 10.000 şi 12.500
euro