Din categoria maşinilor automate ceva mai ieftine de 20.000 de
euro, adică din intervalul 17.500 – 20.000 euro, putem
alege dintre 16 modele, care oferă 20 de variante de
motorizare diferite. Şase dintre acestea sunt diesel, restul fiind
motoare pe benzină de până la 2,0 litri.
Majoritatea modelelor fac parte din clasa
compactă, dar, pe lângă modele de clasă mini (smart ForTwo
Brabus sau Toyota iQ) şi mică, avem şi două crossover-uri
(Nissan
Juke şi
Skoda Yeti), dar şi un monovolum spaţios,
Opel Meriva.
Cei care doresc maşini mici şi puternice au de ales
între
VW Polo GTI şi
Skoda Fabia RS, ambele cu motorul turbo 1.4 TSI de 180
CP combinat cu transmisia automată cu dublu ambreiaj DSG. Ceva mai
spaţioase, dar şi mai puţin potente sunt modelele
Opel Astra 1.4 Turbo (140 CP),
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT (140 CP),
Mazda3 Sport 2.0i AT (150 CP) sau Skoda Octavia 1.8 TSI DSG
(160 CP) – ultima având şi consumul cel mai mic, dar şi
performanţele cele mai bune.
În domeniul diesel, cea mai economică se dovedeşte
francezul
Peugeot 308: graţie sistemul e-HDI cu o cutie de
viteze manuală pilotată, motorul 1.6 HDI consumă doar 4,0 litri/100
km. O figură bună o fac şi VW Golf 1.6 TDI DSG BlueMotion (4,2
litri/100 km), Fiat Bravo 1,6 Multijet Selespeed (4,6 litri/100 km)
sau Skoda Octavia 1.6 TDI DSG (4,7 litri/100 km).
De remarcat faptul că, din cele 20 de variante
disponibile în acest interval de preţ, 8 sunt de origine
VAG (5 motoare turbo TSI pe benzină şi 3 dieseluri TDI,
toate cuplate la DSG). Totuşi, legea în materie de raport
preţ/echipare nu o fac nemţii, ci italienii (prin Fiat
Bravo) şi japonezii (prin Nissan Juke şi Mitsubishi
Lancer).
În final, iată
concluziile acestei analize cu cele mai ieftine maşini automate de
la noi