Evident, o dată cu creşterea intervalului de preţuri, oferta de
maşini automate se diversifică, aşa încât în intervalul
15.000 – 17.500 euro putem alege din 15 modele diferite,
care totalizează 23 de versiuni de motorizare, atât pe benzină, cât
şi diesel.
Majoritatea modelelor din acest interval sunt maşini de
categorie compactă, unele cu un portbagaj foarte spaţios,
cum ar fi
Skoda Octavia,
Renault Fluence sau
Chevrolet Cruze. Totuşi, nu lipsesc „piticii” de oraş, cum ar
fi
Toyota iQ (un model scump, situat la marginea superioară a
acestui interval), Fiat 500 sau vechea generaţie Lancia Ypsilon.
Avem parte chiar şi de un crossover de clasă mică,
Suzuki SX4, dar oferit numai cu tracţiune pe roţile faţă.
Cei care au nevoie de putere mai mare au la dispoziţie
două modele cu puteri de aproape 150 CP: Renault Megane
2.0 CVT (140 CP) este dotat cu o cutie CVT, cu variaţie continuă,
iar Chevrolet Cruze 1.8 AT (141 CP) este asociat cu o cutie
automată modernă, cu 6 trepte. Reversul medaliei, însă, îl
reprezintă consumul mediu mare, de peste 7,5 litri/100 km.
Pentru cei care ţin la consumul redus, există suficiente
oferte de motoare diesel asociate unor cutii automate. Un
adevărat record în materie de consum mediu teoretic anunţă
versiunea Citroen C3 1.6 e-HDi de 90 CP, care, graţie cutiei
manuale robotizate, afişează o valoare de numai 3,6 litri/100 km.
Alte modele cu un consum de motorină lăudabil sunt
Renault Megane 1.5 dCi EDC (4,2 litri/100 km), VW Polo 1.6 TDI
DSG (4,3 litri/100 km) sau Lancia Ypsilon 1.3 Multijet DFN (4,3
litri/100 km).
În domeniul motoarelor pe benzină,
motorul TwinAir de pe Fiat 500 face minuni în combinaţie cu
transmisia manuală robotizată Dualogic, afişând un consum
mediu de benzină de 4 litri/100 km. O figură bună o fac şi Toyota
iQ (4,8 litri/100 km), Seat Ibiza 1.2 TSI DSG (5,3 litri/100 km)
sau VW Golf 1,2 TSI 105 CP BlueMotion DSG (5,3 litri/100 km).
În privinţa raportului preţ/echipare, se detaşează
Suzuki SX4 şi Renault Megane, care oferă echipamente
standard foarte bogate, atât ca siguranţă, cât şi în ce priveşte
confortul. Modelele germane oferă un nivel de dotare ceva mai puţin
bogat, astfel încât preţul creşte simţitor dacă se apelează la
lista de opţiuni – standardul de siguranţă, însă, este foarte bun
la majoritatea maşinilor din acest interval de preţ.
Ultimul capitol este cel al
maşinilor automate cu preţuri între 17.500 şi 20.000
euro