În intervalul de preţuri 12.500 – 15.000 euro,
importatorii ne oferă 13 modele, derivate într-un total de
17 versiuni de motorizare. Cu excepţia lui smart ForTwo şi Fiat
500, toate celelalte modele din acest interval de preţuri fac parte
din clasa mică.
Interesant, smart ForTwo este cea mai ieftină maşină
automată cu motor diesel, cu un preţ puţin peste 12.000
euro şi afişând un consum mediu teoretic de numai 3,3 litri/100 km.
Majoritatea modelelor din acest interval au motoare de cilindree
redusă, între 1,2 şi 1,4 litri, cu puteri medii suficiente pentru
utilizarea cotidiană.
În acest interval apar şi primele oferte cu modernele
cutii automate cu dublu ambreiaj DSG, cum ar fi
Skoda Fabia şi
VW Polo, cu preţuri de pornire mai
mici de 14.000 euro, dar şi cu valori ale consumului mediu
teoretic foarte optimiste – de exemplu, motorul turbo 1.2 TSI de
105 CP asociat cu DSG le conferă acestor modele consumuri medii de
numai 5,3 litri/100 km. Majoritatea modelelor cu cutie automată mai
ieftine de 15.000 euro au consumuri medii în jurul valorii de 6
litri/100 km, maşinile cu cutii manuale robotizate având un uşor
avantaj ca economie de combustibil.
Oferta din acest interval de preţ cuprinde atât maşini
învechite deja moral (Mitsubishi
Colt sau
Lancia Ypsilon, care deja a fost înlocuită cu
noua generaţie pe alte pieţe), dar şi modele foarte proaspete,
cum ar fi
noul Chevrolet Aveo sau
Citroen C3 sau
Mazda2 facelift.
În privinţa raportului preţ/echipare, modelele japoneze
şi coreene mizează pe un nivel standard mai bogat: de
exemplu, Aveo LS vine cu un pachet de siguranţă complet, de la cele
6 airbaguri până la ABS, ESC (sistem de control al stabilităţii) şi
chiar HSA (sistem de asistenţă la pornirea în rampă).
De altfel, Aveo LS şi Swift rivalizează în privinţa
generozităţii echipamentelor standard de siguranţă şi
confort, cu un avantaj pentru modelul Suzuki. Restul
modelelor devin mai scumpe dacă se doreşte un nivel de dotare la
fel de bogat, deoarece trebuie apelat la lista de opţionale.
Totuşi, majoritatea modelelor din acest interval de preţ sunt
suficient de bine echipate din punct de vedere al siguranţei şi
confortului pentru uzul cotidian. Eventual mai trebuie remarcat că
aceia care au nevoie de foarte mult spaţiu pot apela la
versiunea break Skoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG
Trend (14.024 euro, cu 753 euro mai mult decât
hatchbackul) sau la Chevrolet Aveo Sedan 1.4 AT6 LT (13.450 euro,
cu doar 200 euro mai mult decât hatchback-ul).
Să vedem acum
modelele din intervalul de preţ 15.000 – 17.500
euro