Maşini 4×4 – crossover şi SUV

Publicat: 14 01. 2010, 13:00

În general, breakurile care au împrumutat tehnica 4×4
dintr-un SUV au format o nişă separată, a maşinilor
crossover
. Şi pe piaţa noastră sunt oferite câteva
modele:

Cel mai cunoscut crossover
este Audi A6 Allroad
, model ajuns la a doua
generaţie şi care, practic, a însemnat „încălzirea” celor de la
Audi pentru domeniul SUV-urilor. Este o maşină care, ca preţuri,
rivalizează cu SUV-urile premium, având o clientelă aparte. Este
bazat pe breakul de clasă mare Audi A6, neavând, practic, un rival la noi
(deşi unii consideră că Mercedes Clasa R ar putea fi considerat un
model concurent).

Breakurile de clasă medie se dovedesc o investiţie mai bună
pentru producători precum Audi, Saab, Subaru sau Volvo. Cu excepţia
lui Saab 9-3X, celelalte trei modele oferă şi
motorizări diesel, însă preţurile sunt demne de categoria
premium, pornind de la peste 30.000 euro
.

În mod interesant, Saab 9-3X este cel mai ieftin crossover de
categorie medie, deşi se încadrează printre cele mai puternice
modele. Cel mai ieftin
crossover mediu cu motor diesel este
Subaru Outback, care oferă
ineditul motor boxer diesel la un preţ mai mic decât concurenţii
Volvo XC70 sau Audi A4 Allroad, care oferă dieseluri de la
40.000 euro în sus.

Cei care vor performanţe foarte bune pot din nou apela la Subaru
Outback, care oferă un motor pe benzină de 260 CP, mai ieftin cu
5.000 euro faţă de versiunea de top Volvo XC70 T6.

La cei care pentru care bugetul contează într-o măsură foarte
mare se gândeşte doar concernul VAG, prin modelele Skoda Octavia Scout şi Seat Altea Freetrack (ultimul un fel de
monovolum-crossover). Poate v-aţi fi aşteptat ca Skoda Octavia
Scout să fie cea mai ieftină, dar situaţia stă altfel:
versiunile TDI ale lui Altea Freetrack
costă în jur de 25.000 euro
, în timp ce Octavia Scout TDI
este cu circa 1.500 euro mai scumpă.

Atât Skoda, cât şi Seat au pentru doritori şi versiuni pe
benzină, Altea Freetrack oferind, prin intermediul
motorului 2.0 TSI (cel de pe Golf GTI) chiar peste 200 CP
, în
condiţiile unui preţ apropiat de al versiunii TDI.


Pagina 2: SUV-uri de categorie mică

VEZI TOT DOSARUL PROMOTOR.RO MAŞINI 4×4
2010