Între SUV-uri mai există încă maşini de teren făcute după
„reţeta clasică”, dedicate mai mult performanţelor în
offroad decât rulajului confortabil pe şosea:
Este
adevărat, aceşti clasici au rămas foarte puţini, dar, din fericire
pentru pasionaţi, sunt oferite câteva modele şi în România.
Cel mai accesibil offroader de la noi este Suzuki Jimny, care, datorită
discountului de 1.500 euro, poate fi cumpărat cu 14.000 euro, o
sumă apropiată de a celui mai ieftin SUV – este adevărat, SX4 e mai
confortabilă pe şosea, mai spaţioasă şi mai bine echipată.
Urcând în ierarhie, dăm de două modele foarte diferite temporal:
Land Rover Defender este, practic, aceeaşi
maşină de acum 50 de ani, în timp ce Jeep Wrangler este reîncarnarea modernă a unei
legende americane. Ambele modele sunt dedicate unei
clientele reduse, având preţuri la prima vedere cam mari
pentru ceea ce oferă.
Regele
acestei categorii de maşini de teren este Mercedes G-Class, care, la fel ca
Defender, a rămas fidel conceptului iniţial de acum câteva decenii,
însă a fost modernizat în ce priveşte interiorul şi
motorizările.
Faţă de celelalte modele, G-Class este cu adevărat exclusivist,
având preţuri care depăşesc cu mult 50.000 euro, oferind chiar şi o
versiune sportivă de 500 CP, G 55 AMG.
Mai există, însă, şi acele modele care îmbină caracterul
civil cu valenţele utilitare, şi
anume pick-up-urile, destul de răspândite şi la noi:
În
general, versiunile cu dublă cabină („double cab”) satisfac, într-o
foarte bună măsură, şi nevoile familiale de transport persoane, dar
şi pe cele de transport marfă, fiind oferite la noi doar cu
motorizări diesel. În ultima perioadă, pick-up-urile cu dublă
cabină au devenit oferte tentante pentru amatorii de maşini
polivalente, utilizate mai mult în timpul liber şi pentru
activităţi de agrement.
Se remarcă lipsa unuia dintre cele mai
vândute modele la noi anii trecuţi, Mitsubishi L200, care deocamdată nu poate fi
comandat, amatorii fiind obligaţi să verifice disponibilitatea
stocurilor de anul trecut.
Cel
mai accesibil model este, datorită unui discount generos de sezon,
SsangYong Pick-Up, care poate fi cumpărat pentru mai puţin
de 20.000 euro în varianta de bază. Celelalte modele au preţuri de
pornire în jurul a 25.000 euro, evidenţiindu-se generosul
Nissan Navara, care beneficiază de un discount
de peste 5.000 euro, ceea ce îl aduce practic la nivelul
lui Isuzu D-Max sau Mazda BT-50.
Modelele care depăşesc 30.000 euro
sunt Toyota Hilux şi Ford Ranger 3.0 TDCi – însă
modelul japonez plusează printr-un motor mai potent şi un
renume mai bun.
Pagina 7: Concluzie şi plaje de preţuri
VEZI TOT DOSARUL PROMOTOR.RO MAŞINI 4×4
2010