Maşini 4×4 2010 – breakuri, vanuri şi monovolume
Nevoia de spaţiu pentru multe persoane combinat cu o siguranţă
crescută nu este prea mare în general, astfel că şi oferta
importatorilor în acest sens este mai redusă.
În afara lui VW Caddy Life (care de fapt este derivat
dintr-o utilitară), nu există nici un monovolum de clasă compactă
cu tracţiune integrală – normal, din moment ce domeniul SUV şi
crossover este mult mai tentant.
monovolume mari, pentru mai mult de 5 persoane, care oferă şi
tracţiune integrală. Mercedes Clasa R are cele mai multe versiuni de
motorizare, atât diesel, cât şi benzină, fiind,
bineînţeles, cele mai scumpe modele, cu preţuri de peste 50.000
euro. La polul opus se află arhaicele Seat Alhambra 4×4 sau VW
Sharan 4Motion, în fapt modele gemene cu sigle diferite, ale căror
preţuri pornesc din jurul valorii de 30.000 euro.
Cel mai ieftin monovolum spaţios şi cu tracţiune
integrală este SsangYong Rodius – deşi are un design
discutabil, beneficiază de un mega-discount de peste 7.000 euro,
aşa încât preţul său este sub 25.000 euro.
Ca preţ, monovolumul coreean este concurat de VW Caddy Lifestyle
4Motion, un van mult mai mic pentru persoane, derivat din versiunea
utilitară. Ca spaţiu, însă, Rodius primeşte răspuns tot de la
concernul Volkswagen, prin familia de „dube” Caravelle şi
Multivan, dotate cu tracţiune integrală şi oferind până la 10
locuri. Totuşi, preţul acestor modele este destul de
ridicat, depăşind 35.000 euro.