Maşina anului 2008 promotor.ro: UNISEX!
Maşina anului 2008 pentru femei a ieşit , în timp ce maşina anului pentru bărbaţi a ieşit… Audi A4. Surprinzător, româncele şi românii care au votat săptămâna trecută pe promotor.ro au ajuns la aceeaşi concluzie, noua generaţie a berlinei nemţeşti conducând lejer în ambele clasamente, atât cel feminin, cât şi cel masculin.
1 | Audi A4 – 2008 | Audi A4 – 2008 |
2 | Mazda6 | Ford Mondeo |
3 | Ford Mondeo | Mercedes C-Class |
4 | BMW Seria 1 Coupe | Mazda6 |
5 | Fiat Bravo | Mitsubishi Lancer |
6 | Mercedes C-Class | BMW Seria 1 Coupe |
7 | Jaguar XF | Fiat Bravo |
8 | VW Tiguan | KIA c’eed |
9 | Nissan Quashqai | VW Tiguan |
10 | Fiat 500 | Citroen C5 – 2008 |
11 | KIA c’eed | Jaguar XF |
12 | Citroen C5 – 2008 | Nissan Quashqai |
13 | Mazda2 | Peugeot 308 |
14 | Peugeot 308 | Renault Laguna |
15 | Mitsubishi Lancer | Fiat 500 |
16 | Renault Laguna | Subaru Impreza |
17 | Skoda Fabia | Mazda2 |
18 | Opel Agila | Skoda Fabia |
19 | Citroen C4 Picasso | Citroen C4 Picasso |
20 | Subaru Impreza | Opel Agila |
Nu considerăm surprinzătoare poziţionarea lui Fiat 500 de-abia pe locul 10, cu doar un sfert din voturile pentru Audi A4, deoarece deducem din clasament că femeilor care au votat pe promotor.ro nu le plac maşinile ieftine sau de oraş, cum ar fi , Mazda2 sau . Interesant, deşi bărbaţii acuză un design efeminat al noului faţă de vechea generaţie, acest model nu a obţinut nici un vot din partea reprezentantelor sexului frumos. Ceilalţi "codaşi" sunt, culmea, maşini pentru care producătorii mizează în mare măsură pe publicul feminin: (doar un vot!), , sau .
Însă noul sigur a fost o decizie strict bărbătească, având de zece ori mai multe voturi decât concurentul principal, Subaru Impreza. din nou credem că îşi datorează poziţia bunicică în clasament datorită brandului, dar şi imaginii de maşină potrivită pentru amantă. Oricum, stuaţia se repetă şi în cazul bărbaţilor: din primele zece clasate, cinci sunt germane. Şi, la fel ca în cazul femeilor, cam aceleaşi maşini sunt "aruncate" în coada clasamentului.
Concluzionând, rezultatele acestui vot online au fost surprinzătoare – şi nu facem comparaţie cu rezultatele votului jurnaliştilor din Europa. Nimeni nu se aştepta ca femeile să voteze pe primul loc aceeaşi maşină ca şi bărbaţii, iar estimările care ţineau seama de "maşinile pentru femei" au fost date cu totul peste cap. Doamnelor şi domnişoarelor, sunteţi complet imprevizibile! Aşteptăm să vedem la următoarea ediţie a votingului, pentru Maşina Anului 2009, ce surprize vom mai avea.