Companiile auto franceze au reuşit în 2014 să îşi menţină poziţiile fruntaşe în topul celor mai mici medii de emisii de dioxid de carbon ale modelelor noi vândute în Europa, conform unui raport publicat de compania Jato Dynamics.
Mai exact, modelele Renault vândute în Europa în 2014 au avut cea mai mică medie a emisiilor de CO2 – 108,4 g/km, în scădere faţă de 2013, când compania franceză a ocupat tot prima poziţie.
Locurile doi şi trei au fost ocupate de Peugeot, respectiv Citroen, ambele mărci înregistrând scăderi în ceea ce priveşte emisiile de dioxid de carbon din gamă.
În top apare şi Dacia, care ocupă poziţia a 12-a, cu o medie de 125,8 g CO2/km. Chiar dacă emisiile au scăzut cu 1,3 g/km faţă de anul anterior, Dacia a pierdut trei poziţii din cauza îmbunătăţirilor mai importante înregistrate de alţi producători.
Motoarele mici şi economice au făcut ca Dacia să nu fie la coada clasamentului
În capătul opus al listei se află triada germană, formată din producătorii premium Audi, BMW şi Mercedes-Benz, care au înregistrat scăderi faţă de anul precedent, dar nu suficient de mari pentru a urca în top.
Cea mai simplă explicaţie pentru această situaţie este că Renault, Peugeot şi Citroen au mizat foarte mult pe modele cu motoare mici şi economice, în vreme ce Audi, BMW şi Mercedes-Benz au în gamă şi modele cu propulsoare foarte mari şi foarte însetate după benzină (sau motorină). Astfel, chiar dacă BMW are i3 şi i8, iar Mercedes-Benz se laudă cu B-Class electric, media obţinută de întreaga gamă de modele este de peste 130 g CO2/km.
TOP 20: producătorii cu cele mai mici medii ale emisiilor de dioxid de carbon în 2014
1. Renault – 108,4 g/km
2. Peugeot – 109,4 g/km
3. Citroen – 111,4 g/km
4. Toyota – 112,5 g/km
5. Nissan – 113,8 g/km
6. Seat – 117,3 g/km
7. Fiat – 117,3 g/km
8. Skoda – 121,5 g/km
9. Ford – 121,7 g/km
10. Volkswagen – 123,3 g/km
11. Suzuki – 124,4 g/km
12. Dacia – 125,8 g/km
13. Volvo – 126,2 g/km
14. Mazda – 128,9 g/km
15. Hyundai – 129,7 g/km
16. Opel/Vauxhall – 130,3 g/km
17. Kia – 130,9 g/km
18. Audi – 132,4 g/km
19. BMW – 133,2 g/km
20. Mercedes-Benz – 133,5 g/km
Ţările în care s-au vândut cele mai nepoluante maşini
Acelaşi raport vorbeşte şi despre cele mai „curate” state europene, în funcţie de media emisiilor maşinilor vândute în 2014. În topul care conţine 23 de ţări este inclusă şi România.
1. Olanda – 106,8 g/km
2. Grecia – 107,3 g/km
3. Portugalia – 108,6 g/km
4. Norvegia – 110,4 g/km
5. Danemarca – 110,8 g/km
6. Franţa – 113,9 g/km
7. Croaţia – 115,7 g/km
8. Irlanda – 116,9 g/km
9. Italia – 117,9 g/km
10. Spania – 118,7 g/km
11. Slovenia – 120,8 g/km
12. Belgia – 121,2 g/km
13. Marea Britanie – 124,6 g/km
14. România – 126,3 g/km
15. Austria – 127,4 g/km
16. Finlanda – 128,2 g/km
17. Suedia – 130,8 g/km
18. Slovacia – 131,1 g/km
19. Cehia – 131,2 g/km
20. Ungaria – 131,5 g/km
21. Germania – 131,9 g/km
22. Polonia – 132,7 g/km
23. Elveţia – 141,5 g/km
Media europeană: 123,3 g/km