Brabus Bullit Coupe 800 vs. Hamann M5
În utlima vreme, saloanele auto încep să fie „inundate” de marii tuneri, ale căror creaţii se vând ca pâinea caldă cu ocazia unor expoziţii de asemenea anvergură. Iar Salonul Auto Geneva 2012 a fost plin de nume mari în tuning şi de maşini care mai de care mai interesante. Am ales următoarele două exemple.
Brabus Bullit Coupe 800 este bazat pe C-Class Coupe, având un V12 de 800 CP şi un aspect care aminteşte imediat de Mad Max. Hamann M5 se bazează, după cum ne arată şi indicativul, pe BMW M5, motorul V8 ajungând până la 720 CP, iar kitul exterior îl dezbracă pe M5 de bune maniere şi decenţă.
Cu alte cuvinte, eterna rivalitate BMW vs. Mercedes-Benz este continuată şi în lumea tuningului. Nu voi indica nici un câştigător, ci voi penaliza ambele modele. Ba chiar tot salonul elveţian: din păcate, mai toţi constructorii au tras apa după trendul ecologic şi s-au concentrat pe viciul performanţelor. Iar Brabus Bullit şi Hamann M5 mi se par tabloul perfect pentru dezinteresul arătat noutăţilor ecologice la Geneva 2012.
Brabus Bullit Coupe 800 vs. Hamann M5: ANULAT
VEZI AICI TOATE RIVALITĂŢILE DE LA GENEVA 2012
Ferrari F12berlinetta vs. Lamborghini Aventador J
Aşa cum Pământul are doi polo magnetici, şi Salonul Auto Geneva 2012 a fost împărţit în două tabere de tifosi: unii văd în noul Ferrari F12berlinetta apogeul lumii auto de performanţă şi lux, în timp ce pentru alţii unicatul Lamborghini Aventador J este, pur şi simplu, Zeus-ul salonului elveţian.
Bolidul Ferrari este un demn urmaş al coupe-ului 599 GTB Fiorano, pe lângă designul avangardist beneficiind de un V12 de 740 CP, iar demarajul 0-100 km/h este anunţat în doar 3,1 secunde. Mai avem bla-bla-uri despre tot felul de minunăţii tehnice, pentru ca milionarii să nu pună prea multe întrebări când semnează cecul şi pare că Ferrari F12berlinetta e supercarul momentului.
Sau nu? Ce salon auto e acela unde Ferrari nu primeşte un răspuns de la Lamborghini, eternul rival? Iar la Geneva 2012 italienii controlaţi de nemţi au venit cu un răspuns nu doar extravagant, ci şi unic (în sensul propriu): Lamborghini Aventador J este o craeţie ravisantă, concepută pentru a-i conferi celui de la volan şi pasagerului din dreapta senzaţii extreme pe pistă.
De fapt, tare mi-e că departamentul de marketing Lamborghini s-a gândit să împuşte doi iepuri dintr-un foc – dacă tot au primit această comandă de la un client extravagant, de ce să nu se laude cu ea şi să polarizeze atenţia mapamondului la cel mai mare salon auto auto al primăverii? Că doar un unicat de vreo 2,5 milioane de euro sigur e mai interesant decât „banalul” Veyron.
Din punct de vedere tehnic, nici o surpriză, tot meniul fiind preluat de la Aventador: motor V12 de „doar” 700 CP şi tracţiune integrală, în timp ce cura de slăbire la care a fost supus bolidul promite un timp mai bun decât cele 2,9 secunde până la sută reclamate de Aventadorul normal.
Greu de luat o decizie: e ca şi cum ţi-ai întreba iubita ce preferă, un giuvaer sau un diamant? Totuşi, din moment ce unicatul e deja cumpărat, să le lăsăm italienilor de la Ferrari plăcerea să deguste victoria.
Ferrari F12berlinetta vs. Lamborghini Aventador J: 100 – 99