Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse vs. Koenigsegg Agera R facelift
Nu se putea ca de la Salonul Auto Geneva 2012 să lipsească o nouă ediţie specială Veyron. Mă rog, în cazul de faţă nu mai e vorba doar de un Veyron cu cine ştie ce culori şi accesorii prea scumpe să ne intereseze pe noi, muritorii de rând, ci de montarea motorului de 1.200 CP pe versiunea decapotabilă, aşa încât a reieşit un nou model: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse.
Unde „Vitesse” are deplină acoperire în realitate, deoarece bolidul atinge o viteză maximă de 410 km/h – dar numai pe circuite special amenajate, altfel viteza maximă fiind limitată la 375 km/h. Oare din motive de siguranţă? Sau doar de amorul artei…
Nici nu şi-au dezvelit bine bolidul albastru germanii, că de undeva din salon s-a auzit un strigăt de luptă. Sau mai degrabă mugetul ameninţător a celor 1.140 CP de care dispune Koenigsegg Agera R, care s-a fardat puţin pentru 2012, a mai pus nişte 25 CP în pus şi vrae, din nou, să le stea în coaste celor de la Bugatti, încercând să doboare orice record deţinut de Veyron – deocamdată, suedezii nu au reuşit să facă Agera R mai sprintenă la demarajul 0-100 km/h.
Acum, să fim serioşi: crede cineva că milionarilor interesaţi de Bugatti le pasă de supercarul cu nume greu de pronunţat?
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse vs. Koenigsegg Agera R facelift: 10 – 1