AUDI CROSSLANE vs. LEXUS LF-CC
Audi nu a venit la la Salonul Auto Paris 2012 cu vreo premieră senzaţională, ci doar cu premiere secundare. Însă nu a dezamăgit la capitolul concepte, deoarece ne-a gratulat cu un destul de interesant Audi Crosslane.
Adică un concept de crossover-coupe, al cărui rol este de a testa reacţia publicului – deoarece prefigurează viitorul crossover Audi Q2, plasat în gamă sub Audi Q3 şi bazat pe platforma lui Audi A1.
Deşi germanii spun despre Crosslane că ar fi coupe, vorbim, mai degrabă, de o maşină targa, plafonul fiind detaşabil. Crosslane mai surprinde prin conceptul Multimaterial Space Frame, în structura caroseriei fiind folosite aluminiu, polimer ranforsat cu fibră de carbon şi fibră de sticlă.
Ca şi propulsie, Crosslane beneficiază de un sistem hibrid plug-in, format dintr-un TFSI de 1,5 litri asociat cu două motoare electrice, ceea ce promite un consum mediu de 1,1 litri/100 km şi emisii CO2 de 26 g/km.
Dacă Audi Crosslane este un coupe din registrul crossover, conceptul Lexus LF-CC este un coupe mai clasic, de clasă medie. Practic, LF-CC este un preview al noii generaţii Lexus IS, dar, pentru că vorbim de un concept, a fost abordat registrul sport.
Combinând un stil relativ clasic şi o imagine foarte agresivă, Lexus LF-CC are tracţiune pe puntea spate, în timp ce sistemul hibrid combină un motor de 2,5 litri cu patru cilindri şi un motor electric, care anunţă pentru viitorul model de serie un nivel foarte bun al performanţelor şi consumului.
Care dintre cele două concepte în stil coupe e mai atractiv? Greu de decis, dar parcă japonezii reuşesc să se detaşeze printr-un spirit sportiv mai bine evidenţiat decât cel aventurier al lui Crosslane.
Audi Crosslane vs. Lexus LF-CC: 2 – 3
Să vedem alte concepte pe pagina următoare