International Engine of the Year 2011 – iată premiile Motorul Anului 2011
Dominaţia germanilor în competiţia International Engine of
the Year a fost întreruptă de italienii de la Fiat,
graţie micului, dar revoluţionarului motor în doi cilindri
şi cu
tehnologie Twin-Air, care a debutat pe
modelul Fiat 500. Astfel, propulsorul italienilor le-a
„suflat” coroana celor de la Volkswagen, al căror
TSI de 1,4 litri a câştigat ultimele ediţii, iar acum s-a
plasat pe locul al doilea, la 26 de puncte diferenţă.
Este a doua oară în istoria competiţiei când un motor cu
cilindree mai mică de 1,0 litri câştigă marele trofeu,
după ce, în 1999, premiera a constituit-o motorul de 1,0 litri
VVT-i de pe Toyota Yaris. Conform oficialilor italieni, extrem de
mulţumiţi de acest rezultat, prin acest motor în doi cilindri au
dorit să demonstreze versatilitatea tehnologiei MultiAir şi că moda
downsizing nu înseamnă compromisuri.
În opinia multor specialişti, micul motor de numai 875 cmc şi
având doar doi cilindri, asociaţi cu un turbocompresor, are
un comportament demn de al unui motor în patru cilindri cu aceleaşi
performanţe – motorul Twin-Air de sub capota lui Fiat 500
are 85 CP, similar cu majoritatea propulsoarelor de cilindree mică
(între 1,0 şi 1,4 litri) de pe maşinile de clasă mini şi mică.
- Fiat 875cc two-cylinder (Fiat 500) – 372
p. - Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco,
Eos, Jetta, Tiguan, Skoda Fabia RS, VW Touran, Seat Ibiza/Cupra,
Alhambra, Audi A1) – 346 p. - Ferrari 4.5-litre V8 (458 Italia) – 278
p. - BMW 3-litre DI twin turbo (BMW 135i, M Coupe, 335i, 535i, X3
35i, X5 35i, X6 35i, Z4, 740i) – 275 p. - Audi 2.5-litre five-cylinder turbo (Audi TT RS, RS3) –
192 p. - BMW M 4-litre V8 (M3) – 159 p.
- BMW diesel twin turbo (123d, X1) – 127 p.
- BMW 1.6-litre four-cylinder turbo (Mini Cooper S, Countryman
Cooper S, Mini Works, Clubman Works) – 126 p.