Onoarea germanilor a fost salvată în categoria motoarelor între
1,0 şi 1,4 litri, unde TSI-ul Twincharger de 1,4 litri al
celor de la Volkswagen s-a impus categoric în faţa motorului turbo
1,4 MultiAir al celor de la Fiat. De fapt, această
categorie a fost pur şi simplu o luptă VW vs. Fiat, din cele 6
poziţii trei revenindu-le celor de la Volkswagen, iar restul de
trei celor de la Fiat.
Cei de la Volkswagen stau mai bine, deoarece pe a treia
poziţie a podiumului regăsim şi motorul de 1,2 litri TSI, de sub
capota unor modele precum VW Polo sau Skoda Fabia.
Practic, vorbim de o categorie dominată în ultimii cinci ani de
tehnologia TSI Volkswagen, motorul germanilor câştigând chair şi
marele premiu al competiţiei International Engine of the Year în
2010 şi 2009.
- Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco,
Eos, Jetta, Tiguan, Touran, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza/Cupra,
Alhambra, Audi A1) – 365 p.
- Fiat 1.4-litre MultiAir turbo (Alfa MiTo, Giulietta, Fiat
Bravo, Lancia Delta) – 248 p.
- Volkswagen 1.2-litre TSI (VW Polo, Jetta, Touran, Golf, Seat
Ibiza, Leon, Altea/XL/Freetrack, Skoda Fabia, Roomster, Octavia,
Yeti, Audi A1, A3) – 196 p.
- Volkswagen 1.4-litre TSI turbo (VW Golf, Scirocco, Eos, Jetta,
Tiguan, Passat, Skoda Octavia, Superb, Yeti, Audi A1, A3, Seat
Leon, Altea, Freetrack) – 124 p.
- Fiat-GM diesel 1.3-litre (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Punto Evo,
Linea, Qubo, Doblo, Opel Corsa, Meriva, Astra, Suzuki Swift) –
91 p.
- Fiat 1.4-litre turbo (Fiat Abarth 500, Abarth Punto Evo, Punto
Evo, Bravo, Alfa Giulietta, Lancia Delta) – 63
p.
Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12