Dominaţia germanilor în competiţia International Engine of
the Year a fost întreruptă de italienii de la Fiat,
graţie micului, dar revoluţionarului motor în doi cilindri
şi cu
tehnologie Twin-Air, care a debutat pe
modelul Fiat 500. Astfel, propulsorul italienilor le-a
„suflat” coroana celor de la Volkswagen, al căror
TSI de 1,4 litri a câştigat ultimele ediţii, iar acum s-a
plasat pe locul al doilea, la 26 de puncte diferenţă.
Este a doua oară în istoria competiţiei când un motor cu
cilindree mai mică de 1,0 litri câştigă marele trofeu,
după ce, în 1999, premiera a constituit-o motorul de 1,0 litri
VVT-i de pe Toyota Yaris. Conform oficialilor italieni, extrem de
mulţumiţi de acest rezultat, prin acest motor în doi cilindri au
dorit să demonstreze versatilitatea tehnologiei MultiAir şi că moda
downsizing nu înseamnă compromisuri.
În opinia multor specialişti, micul motor de numai 875 cmc şi
având doar doi cilindri, asociaţi cu un turbocompresor, are
un comportament demn de al unui motor în patru cilindri cu aceleaşi
performanţe – motorul Twin-Air de sub capota lui Fiat 500
are 85 CP, similar cu majoritatea propulsoarelor de cilindree mică
(între 1,0 şi 1,4 litri) de pe maşinile de clasă mini şi mică.