MAŞINI
COUPE
Coreenii au renunţat să mai aducă în Europa cea de-a
doua generaţie Hyundai Coupe, o maşină foarte
accesibilă ca preţ, bazată pe platforma tehnică a lui Accent. Nici
pe alte pieţe importante nu se mai vinde, însă modelul mai există
în unele locuri sub denumirea Tiburon.
Oricum, maşina avea extrem de puţine şanse în faţa
hot-hatch-ului Volkswagen Scirocco, o
reîncarnare a unui mic mit al anilor ’80, bazat pe platforma
tehnică a lui VW Golf. În comparaţia dintre cele două modele,
singurul avantaj al maşinii coreene ţinea de preţul foarte scăzut,
însă, în rest, în materie de peformanţe, comportament şi dotări,
era clar în umbra lui Scirocco.
Totuşi, viitorul sună foarte interesant la Hyundai: conceptul Veloster
anunţă un rival important al lui Scirocco (mai
ales că maşina de teste a fost surprinsă în paralel cu un Scirocco…). Prin urmare, să
nu ne grăbim cu concluziile.
Chiar dacă Hyundai Coupe
vs. Volkswagen Scirocco: 0 – 2.
Spre deosebire de germani, coreenii sunt foarte bine
reprezentaţi în domeniul coupe-urilor medii pe piaţa din USA, unde
noul Hyundai Genesis Coupe are un foarte bun
succes şi ne întrebăm de ce nu este adus oficial şi în
Europa. Din partea germanilor, cel mai bun concurent ar
putea fi considerat Volkswagen Scirocco
R.
Însă, dacă Scirocco R oferă o putere de 265 CP dintr-un turbo de
2,0 litri, pentru un preţ de peste 30.000 euro, versiunea de top a
lui Hyundai Genesis Coupe este dotată cu un V6 de 3,8 litri şi 310
CP, preţul estimativ cifrându-se la puţin peste 20.000
euro. Cu alte cuvinte, o adevărată afacere pentru amatorii
de sportivitate accesibilă.
De altfel, cele două modele concurează doar în această analiză,
deoarece nu sunt oferite concomitent pe aceeaşi piaţă: Hyundai
Genesis Coupe lipseşte din Europa, iar Volkswagen Scirocco din USA.
Oricum, coreenii câştigă detaşat această confruntare.
Hyundai Genesis Coupe
vs. Volkswagen Scirocco: 2 – 1.
Nu am terminat cu domeniul coupe, deoarece trebuie luat în
considerare şi modelul lifestyle Volkswagen New Beetle. O maşină care
se bazează pe platforma tehnică a lui Golf 4, dar care are un stil
încă destul de apreciat de publicul tânăr, dovadă longevitatea
maşinii. Cei de la Hyundai, din păcate, nu au cum să ofere
un model cu o încărcătură istorică şi emoţională la
acelaşi nivel, dar nu se ştie ce ne rezervă viitorul.
Apropo de viitor, şi cei de la Volkswagen au planuri
interesante: anul trecut a fost prezentat un
concept de coupe derivat din
Jetta, despre care însă nu ştim dacă va ajunge în
producţia de serie, feedbackul publicului nefiind entuziasmant.
MAŞINI CABRIO
Am putea spune că vorbim de un domeniu în care coreenii încă nu
şi-au făcut temele, deoarece Hyundai nu are nici un model
decapotabil în gamă. Nici nu e de mirare, deoarece s-a
concentrat pe consolidarea poziţiei în segmentele mult mai
populare.
Prin comparaţie, cei de la Volkswagen propun un model la modă,
în stil coupe cabrio şi care a primit recent un
facelift: Volkswagen Eos este bazat pe
platforma tehnică a lui Golf şi a reuşit să acapareze o cotă foarte
bună de piaţă pe domeniul lui, cel puţin în Europa. Un alt model pe
care îl au germanii în ofertă este versiunea decapotabilă
Volkswagen Beetle Convertible, care are succes mai mult peste
ocean, dat fiind look-ul său neo-retro.
În plus, germanii au mai prezentat conceptul Volkswagen BlueSport, care anunţă un
roadster compact de categoria lui Audi TT. Adică VW are planuri
destul de serioase ţinând de consolidarea imaginii lifestyle, în
timp ce Hyundai nu ştim cât va mai întârzia cu o propunere serioasă
în acest segment.