CLASA
MINI
În domeniul maşinilor de clasă mini, coreenii au în gamă
modelul Hyundai i10, o maşină de 3,56
metri lungime, cu 4 uşi, o dotare bună pentru preţurile afişate şi
care a primit recent un facelift. Pe plan european, însă,
Volkswagen nu prea are cu ce să-i răspundă coreeanului prâslea.
Pe unele pieţe, printre care şi Germania, este propus
Volkswagen Fox, un model gândit iniţial pentru
piaţa sud-americană, dar care a fost adus în Europa ca
urmaş al lui Lupo. Dar şi pentru a umple golul de sub VW Polo, unde
„îşi fac de cap” în general producătorii asiatici.
VW Fox este o maşină bazată tehnic pe Polo,
fiind mai lungă cu aproape 30 cm faţă de i10 şi oferind doar două
portiere. Faţă de modelul coreean, oferă motoare pe benzin de
cilindree mai mare de 1,0 litri, dar şi un diesel. În
Germania, Fox este oferit la aproximativ acelaşi preţ cu
i10, însă nu este la fel de reuşit pentru „corvoada”
urbană ca modelul coreean. De aceea, pe multe pieţe Fox nu a fost
adus, cum este şi cazul României.
Prin urmare, în clasa
mini Hyundai i10 vs. Volkswagen Fox: 1 – 0.
Totuşi, cei dela Volkswagen nu stau degeaba. Seria de concepte
bazate pe Volkswagen Up urmează să se concretizeze, din
2012, cu o familie de modele de clasă mini anunţată ca extrem de
competitivă. Şi care va pune accentul pe propulsia cât mai puţin
poluantă sau alternativă.
Numai că brandul coreean a demonstrat că se mişcă foarte repede,
aşa încât este de aşteptat ca Hyundai să vină foarte rapid cu un
răspuns – prefigurat deja de conceptul Hyundai i10 cu propulsie electrică,
anul trecut, la Salonul Auto Frankfurt 2009.
CLASA
MICĂ
În acest domeniu, Hyundai joacă pe două planuri: low-cost şi
mainstream. În primul caz, este vorba de actuala
generaţie Hyundai Accent, care, în
varianta sedan, este încă o maşină foarte bine vândută pe pieţele
emergente, dar reprezintă baza familiei Hyundai şi în USA sau
China.
În Europa, însă, coreenii se bazează în principal pe
noua gamă de clasă mică Hyundai i20. Din direcţia
germanilor vine un model foarte cunoscut: Volkswagen Polo, un
concurent foarte puternic pentru i20, mai ales dacă ne
gândim că deţine trofeul „Maşina Anului 2010„.
Dimensional, ambele modele au aproape 4 metri lungime, oferă 5
locuri şi un portbagaj sub 300 de litri. Ca motorizări, avem atât
propulsoare pe benzină, de cilindree mică, dar şi diesel, în
condiţiile motorizărilor similare ca şi cilindree coreenii oferind
o putere mai mare.
Totuşi, gama Volkswagen Polo este mai bogată,
germanii oferind atât o versiune sportivă, Polo GTI, cât şi una lifestyle, VW CrossPolo. În plus, micul motor diesel 1,2
TDI de pe Polo are un consum mediu de numai 3,8 litri/100 km, în
timp ce dieselul 1,4 CRDi, deşi oferă tot 75 CP, consumă în medie
4,4 litri/100 km.
În viitorul apropiat, familiştii vor avea de făcut o
alegere destul de dificilă în ce priveşte sedanurile de clasă
mică: germanii au lansat, deocamdată în Rusia, noul Volkswagen Polo Sedan, iar coreenii vor să
aducă în Europa înlocuitorul Accent-ului, noul Hyundai Verna (prezentat, tot în Rusia, ca
şi Hyundai RB Concept). Analiştii estimează că
modelul coreean va oferi, la fel ca până acum, un mai bun
raport preţ/dotări, dar şi o calitate mult mai bună.
Micul sedan Hyundai Verna a fost deja lansat în Coreea de Sud,
dar şi în China, aşa încât coreenii speră să ia un avans
considerabil în ce priveşte vânzările. În plus, Accent-ul
nu a avut în ultimii ani un răspuns din partea Volkswagen, deci
noua generaţie are drumul nivelat pentru un succes imediat. Succes
care s-ar putea datora şi designului mult mai modern decât stilul
sobru pe care îl oferă Polo Sedan.
Este greu de dat un verdict în ce priveşte concurenţa dintre
coreeni şi germani în clasa mică, dar mai contează şi faptul că,
în Germania, de pildă, Hyundai i20 este mai ieftin cu
minimum 1.000 euro decât VW Polo. Rămâne un meci între
accentul pus de coreeni pe preţul competitiv şi avantajul
notorietăţii lui Polo.
Deocamdată vorbim de
egalitate în clasa mică între Hyundai şi
Volkswagen.
Hyundai i20 &
actualul/viitorul Accent vs. gama Volkswagen Polo: 2 –
2.