Deşi piaţa auto de la noi a fost lovită în plin de criza
economică, iar vânzările de maşini noi îşi revin cu greu, nu
înseamnă că interesul estival pentru maşinile decapotabile a
dispărut complet. Dacă faceţi parte dintre norocoşii şi norocoasele
care nu au fost afectaţi prea mult de criză, iar bugetul vă permite
să vă afişaţi fără probleme într-o maşină cabrio, iată ce ne oferă
importatorii de la noi.
Puteţi alege din peste 30 de modele, pentru toate gusturile şi
aproape toate buzunarele. Am luat în considerare versiunile de
motorizare şi echipare de bază, dar multe dintre modelele de faţă
beneficiază de mai multe motorizări şi de diverse niveluri de
echipare şi dotări opţionale, care ridică mai mult sau mai puţin
preţurile.
Pentru a vă descurca mai uşor, am împărţit acest ghid pe
categorii de preţuri:
În acest moment, nici un importator nu are în ofertă un model
decapotabil cu preţul mai mic de 15.000 euro. Totuşi, în luna mai
Autoitalia va lansa pe piaţa noastră micul
Fiat 500C, al cărui preţ de bază ni se promite că se va situa
în intervalul 10.000-15.000 euro, deci va deveni cel mai ieftin
cabrio de la noi.
În rest, cei interesaţi de cabriolete mai ieftine de 15.000 euro
sau chiar sub 10.000 euro sunt obligaţi să caute în categoria
maşinilor
cabrio second hand, cu riscurile de rigoare.
Cel mai accesibil model cabrio din această categorie este un
roadster japonez cu doar două locuri:
Mazda MX-5 soft-top are un preţ de pornire de 19.090 euro,
valabil pentru motorizarea de bază de 1,8 litri şi 126 CP. În
funcţie de motorizare, nivel de echipare şi tipul acoperişului
(soft top sau hardtop escamotabil), preţul roadsterului japonez
poate ajunge până la aproape 30.000 euro.
În acest interval de preţ, doritorii au la dispoziţie 5 modele,
dintre care 3 franţuzeşti. Cel mai proaspăt lansat pe piaţa noastră
este
Renault Megane CC, model oferit într-un singur nivel de
echipare exclusivist Floride, dar cu un preţ foarte atractiv pentru
ceea ce oferă, de 24.900 euro. Sensibil mai ieftin este rivalul
Peugeot 308 CC, care porneşte de la 24.881 euro.
Mai aproape de limita inferioară a acestui interval de preţ
regăsim micul coupe-cabrio
Peugeot 207 CC (al doilea reprezentant al „leului francez” în
domeniul cabrioletelor), cu un preţ de pornire de 20.505 euro. Dacă
vă interesează mai mult imaginea premium decât hardtopul
escamotabil, puteţi apela la
Mini Cabrio (preţ de pornire 22.010 euro), care, însă, poate
ajunge chair şi la 35.000 euro în versiunea de motorizare de
top.
Cel mai scump model din acest interval este
Audi A3 Cabrio, cu un preţ de pornire de 27.907 euro. Oferta,
însă, ajunge până la 38.000 euro, iar lista de dotări opţionale de
lux şi confort este foarte lungă, aşa încât un client pretenţios
poate da chiar şi 50.000 euro pe un A3 Cabrio de top.
Şi în acest interval de preţ găsim 5 modele, dintre care 3 sunt
germane. Cel mai accesibil este
Saab 9-3 Convertible, care are un preţ de pornire de 30.491
euro, însă poate ajunge la peste 45.000 euro în versiunea de
motorizare de top.
BMW Seria 1 Cabrio porneşte de la 31.000 euro, dar este un
cabriolet de dimensiuni mai reduse decât modelul suedezilor.
Cine vrea un coupe-cabrio de 4 locuri în acest interval de preţ,
poate apela la
Volvo C70, care porneşte de la 36.952 euro, în timp ce
versiunea cea mai scumpă porneşte de la 41.168 euro, modelul suedez
având un foarte bun raport preţ/dotări.
Cel mai scump model este
Audi A5 Cabrio, aflat la limita superioară a acestui interval,
cu un preţ de pornire de 39.338 euro. Decapotabila germană, însă,
poate ajunge să coste chiar şi 65.000 euro, dacă ne referim la
versiunea de top S5. Dacă sunteţi individualişti şi vreţi un
roadster cu doar două locuri şi un stil sportiv, puteţi apela la
BMW Z4, care porneşte de la 37.572 euro, fiind cel mai
accesibil roadster premium.
De la 40.000 euro în sus începem să intrăm în zona unde banii nu
prea mai reprezintă o problemă majoră. Cel mai accesibil model
decapotabil din acest interval este
Audi TT Roadster, cu un preţ de pornire de 40.146, talonat la
foarte mică distanţă de noul
Mercedes SLK, acesta plusând prin hardtopul rigid escamotabil
şi o notorietate greu de egalat – preţ de pornire: 40.300 euro.
Dacă vreţi cabriolete cu 4 locuri puteţi alege ori
BMW Seria 3 Cabrio, care beneficiază de hardtop escamotabil şi
porneşte de la 43.090 euro (însă cu siguranţă veţi mai plusa cu
minim 10-15.000 euro, dacă vreţi să vă configuraţi serios maşina),
ori
Mercedes E-Class Cabriolet, cu un preţ de pornire mai mare, de
48.329 euro.
În acest interval de preţ regăsim şi un model japonez inedit:
Nissan 370Z Roadster, care, la 48.131 euro, reprezintă un
pachet extrem de interesant pentru cei care pun preţul şi pe
performanţe, nu doar pe… fiţe. Puritanii care se pot dispensa de
47.120 euro pot apela la un roadster britanic minimalist:
Lotus Elise, o jucărie dedicată pur şi simplu plăcerii de a
pilota.
La peste 50.000 euro începem să vorbim de modele exclusiviste,
cu o imagine foarte puternică şi pentru care rafinamentul şi
performanţele sunt lucruri normale. Cel mai accesibil model din
acest interval de preţ este
Porsche Boxster, cu un preţ de pornire de 53.520 euro. Foarte
aproape de roadsterul german regăsim un model iconic american:
Chevrolet Corvette Convertible porneşte de la 54.886 euro.
O luptă interesantă se dă în zona 60.000 euro între două modele
japoneze, ambele coupe-cabrio:
Lexus IS 250C porneşte de la 59.900 euro, iar
Infiniti G37 Convertible de la 60.700 euro. Practic,
departajarea celor două este pur şi simplu o chestiune de gust.
Peste 80.000 euro, lupta se dă între trei modele cabrio GT
foarte cunoscute: Jaguar XK Convertible, Mercedes SL (care are doar
două locuri, dar şi hardtop escamotabil) şi
BMW Seria 6 Convertible. Din nou, alegerea ţine, pur şi simplu,
de preferinţele subiective, nemaipunându-se problema banilor.
Oricum, versiunile superpotente ale acestor modele ajung chiar şi
la peste 150.000 euro, cum e cazul lui SL 65 AMG.
Chiar vă interesează cât de mult costă modelele care necesită
cecuri cu 5 zerouri? Eventual am putea spune că
Porsche 911 Carrera Cabriolet este cel mai accesibil la „doar”
106.179 euro. În rest, modele precum Audi R8 Spyder, Aston Martin,
Ferrari sau Lamborghini sunt doar vise pe 4 roţi, chiar şi pentru
cei care au bani (deoarece vorbim de maşini exclusiviste, trebuind
să îndeplineşti unele condiţii pentru a deveni client).
Prin urmare, este destul de clar că trebuie să aveţi un buget
consistent dacă vreţi să fiţi vedetă într-o maşină cabrio vara
asta. Succes la cumpărături!