Ultimul în topul nostru l-am plasat pe Renault Clio facelift, un model foarte important pentru strategia Renault pe piaţa europeană, dar care nu se schimbă foarte mult prin acest facelift.
Practic, schimbarea la faţă constă în preluarea elementelor de la Renault Megane 3. Ba chiar am auzit voci în standul Renault care spuneau că nu arată neapărat mai bine, ci mai degrabă este vorba de o directivă Renault de a alinia toate modelele la aceeaşi imagine de marcă. Spatele este dominat de stopurile amplasate în lateralul hayonului, cu luminile de ceaţă şi mers înapoi integrate în spoiler.
Interiorul noului Renault Clio are noi tapiţerii şi echipamente, realizate să crească impresia de calitate, alături de sistemul de navigaţie Carminat TomTom GPS integrat în partea superioară a consolei centrale (oferit opţional, la un preţ de aproximativ 500 euro).
Vedeta gamei la Geneva 2009 a fost Renault Clio RS, model ce etalează elementele de facelift în registrul hot hatch de clasă mică. Acesta pare un Renault Megane RS junior, din toate punctele de vedere.
Versiunea cu facelift va ajunge pe piaţă în luna mai a anului 2009, însă pentru România încă nu ştim perioada când va fi lansat. Ştim, însă, că nu se aşteaptă foarte multe de la Clio în cinci uşi, deoarece modelul Symbol este vârful de lance Renault pe piaţa românească, o piaţă considerată încă emergentă.
Spui Volkswagen şi spui o marcă fruntaşă în preferinţele românilor. Dar dacă spui VW de clasa mică, nu te gândeşti la un lider de segment imediat. Germanii au rezolvat însă asta la Geneva 2009 prin micşorarea lui VW Golf 6.
Nu glumesc, nou-lansatul Volkswagen Polo 5 chiar arată a Golf 6 băgat la apă. Este o reţetă care cu siguranţă va prinde în România. VW Golf 6 este destul de apreciat pe malurile dâmboviţene, cu excepţia preţului care îl face uşor prohibitiv. Dar un model care păstrează în mare parte aceleaşi elemente şi le prezintă într-un pachet "mai concentrat", dar cu un preţ mai mic sună deja a hit de vânzări.
Asemănarea este foarte izbitoare, mai ales în partea frontală. Din lateral aduce puţin cu Seat Ibiza, iar spatele pare retroactivat de pe generaţia ante-precedentă a popularei compacte de clasă mică. Interiorul, de asemenea, aduce a Golf 6 strâmtorat, dar un plus de spaţiu se observă faţă de generaţia care se află încă pe piaţă.
Motorizările vor fi de asemenea de mică cilindree: pe benzină vom avea 1.2 litri în trei versiuni de putere, inclusiv TSI de 105 CP, un 1.4 de 85 CP, iar pe motorină un diesel 1.6 TDI de 75 sau 90 CP. Deci un atu în privinţa cheltuielilor cu taxele şi impozitele.
În cel mai bun caz, acest model va ajunge în România la sfârşitul anului 2009, lansarea pe pieţele vestice fiind programată în octombrie. Rămâne unul dintre modele care va avea un impact foarte important pe piaţa auto de la noi.